Článek
Organizace Greenpeace vzorky vody odebrala v polovině února, aby zjistila, zda havárie nějak poškodila ekosystém. "Situace zatím nevzbuzuje obavy, přesto může jít o náznak, že kontaminace už začala," napsali ekologičtí aktivisté ve své zprávě.
Ekologická katastrofa hrozí především v případě, když by loď sklouzla z útesu do větší hloubky a byly proraženy nádrže s palivem. Většina jej však už byla odčerpána. [celá zpráva]
Už dříve - ještě před zahájením odčerpávání paliva - se objevily zprávy, že z lodi unikla maziva, když voda zaplavila strojovnu.
O osudu lodi se nerozhodlo
Vlastník havarované lodi, společnost Costa Crociere, ještě nezveřejnila, zda se pokusí loď zachránit a opravit, nebo rozřezat na kusy. Pravděpodobnější je ale druhý scénář. Plyne to i z informací, které unikly z pojišťoven.[celá zpráva]
Firma zatím dostala nabídku od šesti firem, které předpokládají, že náročná operace bude trvat deset až dvanáct měsíců. [celá zpráva]
Costa Concordia narazila na útes u toskánského pobřeží letos 13. ledna nejspíše kvůli chybnému manévru posádky. Na palubě bylo v tu dobu přes 4200 lidí, 32 z nich neštěstí nepřežilo.