Článek
List Moskovskij komsomolec, který dříve s odkazem na zdroj z vyšetřování napsal, že kapitán letu zapomněl odbrzdit, což následně vyšetřovatelé popřeli, uvedl, že ačkoliv jsou doporučení standardní součástí podobných zpráv, personál letišť doporučení přinejmenším překvapila.
Domněnka, že si piloti mohli poplést pedály, nebo měli nesprávně nastavená sedadla, je však podle pilotů zcestná. "Je to hovadina," shrnul vývody ruského bulváru zkušební letec Magomed Tolbojev. "Kvůli takové hlouposti nemohlo ke katastrofě dojít. Kategoricky odmítám, že by se něco takového mohlo stát," řekl. Jeho kolegové s ním souhlasí.
Letecký výbor podle Moskevského komsomolce doporučuje "provádět výcvik posádek letadel Jak-42 tak, aby byla zajištěna správná poloha nohou na pedálech v jednotlivých etapách letu a také náležité nastavení sedadel pilotů".
Mnozí piloti podle ruského listu z dopisu výboru usuzují, že vyšetřovatelé jsou v koncích a žádné závěry o příčinách neštěstí nejsou schopni z černých skříněk odvodit.
Chystá se zkouška naživo
Agentura RIA Novosti v té souvislosti ve čtvrtek napsala, že vedení federální služby pro bezpečnost civilního letectví Rosaviacija dospělo k názoru, že hodnověrné závěry o skutečných příčinách neštěstí může přinést až detailní počítačová simulace a následná „živá“ rekonstrukce letu. [celá zpráva]