Článek
Antonov An-225 Mrija (ukrajinsky sen) měl maximální vzletovou hmotnost 640 tun, rozpětí křídel 88,4 metru a délku 84 metrů, což z něj činilo největší letadlo na světě.
Z největšího letounu světa Mriji mnoho nezbylo

Hostomelské letiště bylo základnou programu NATO SALIS, a právě šestimotorovou Mriju program využíval ke své logistice. Hned zkraje invaze na přelomu února a března bylo ale letadlo po útocích ruských sil na letiště významně poškozeno.
Záběry vraku velkoletadla Mrija

Ukrajinská zbrojní společnost Ukroboronprom původně uvedla, že za zhruba tři miliardy dolarů bude stroj opraven. V dubnu ale výrobci letadla přijeli na hostomelské letiště provést analýzu poškození a rozhodli se, že stroj se vrátit do původního stavu nevyplatí.

Antonov An-225 Mrija přistál 10. května 2016 na pražském letištiVideo: Novinky
Výroba Antonovu An-225 začala v roce 1985, první zkušební let se uskutečnil o tři roky později. Navržen byl k přepravě raketových motorů pro raketu Eněrgija a raketoplánu Buran pro sovětský kosmický program.
Mrija byl několikrát k vidění i v České republice. V roce 2015 přistál na Letišti Leoše Janáčka v Ostravě, o rok později byl k vidění také na Letišti Václava Havla v Praze.