Článek
„Vladimire Vladimiroviči, žádám o povolení k zahájení dopravy,“ prosí na zveřejněných záběrech nejmenovaný činitel. „Vpřed! Povolení uděleno,“ přikyvuje na dálku usmívající se Putin, vedle něhož stojí moskevský starosta Sergej Sobjanin.
"- Vladimir Vladimirovich, I request permission to start moving.
— Anton Gerashchenko (@Gerashchenko_en) September 9, 2023
- Go! Permission granted."
Putin via video connection gave the launch of traffic on Moscow's highways on the occasion of City Day in Moscow.
The solemn motorcade consisted only of Moskvich cars painted in the… pic.twitter.com/PKd42AvnVY
„Slavnostní kolona se skládala pouze z vozů Moskvič natřených v barvách ruské vlajky jako symbolu toho, že po moskevských silnicích nebudou jezdit žádná cizí auta,“ interpretoval symboliku kolony v Moskvě poradce ukrajinského ministra vnitra Anton Heraščenko.
Západní auta zmizela
Takové vysvětlení kolony moskvičů ruská média nepřinesla, nicméně již v dubnu například list Izvestija referoval o tom, že v Rusku byla dostupná již jen hrstka nových vozů značek jako Volkswagen, Kia, Škoda, Citroen, Opel, Renault nebo Hyundai.
Jedničkou na ruském automobilovém trhu je Lada
„Pokud mluvíme o skutečných rezervách, nebavíme se o tisících nebo stovkách, jde o desítky,“ citoval list z prohlášení Asociace ruských prodejců automobilů. Deník též informoval o tom, že stávající majitelé některých západních aut mohou mít problém kvůli tomu, že se jejich elektronické systémy na území Ruska neaktualizují.
Vedle značek domácí provenience tak musejí Rusové spoléhat především na automobily (a autodíly) čínské výroby.
Putinem otevřená desetikilometrová Bagrationova třída (pojmenovaná po ruském vojevůdci z období napoleonských válek) byla otevřena u příležitosti Dne Moskvy, kdy ruská metropole slaví 876 let od svého založení.