Článek
Rusové budou volit šéfa Kremlu od 15. do 17. března a jediným reálným kandidátem se šancí uspět je opět Vladimir Putin.
Podle Ústřední volební komise (ÚVK) agitátoři obešli celkem 57,5 milionu ruských domácností a také nejméně osm tisíc pracovišť, kde se schůzek zúčastnily dva miliony lidí. Osobní pohovory s komisaři má za sebou 43,5 milionu ruských voličů, prohlásila členka ÚVK Elmira Chajmurzinová.
Na přesvědčovací a informační projekt InformUIK, do nějž se zapojilo na 331 tisíc komisařů, padlo z federálního rozpočtu 7,7 miliardy rublů (necelé dvě miliardy korun), další neupřesněný obnos peněz pak vysál z regionálních pokladen, uvedl Kommersant.
„Doufáme, že obrovský kus práce, kterou jsme absolvovali, nebyl marný, a doťukali jsme se na voličská srdce,“ prohlásila šéfka ÚVK Ella Pamfilovová. Akce se konaly ve všech ruských regionech kromě Moskvy.
«ИнформУИК» расскажет избирателям о выборахhttps://t.co/7YCKuRjSqI pic.twitter.com/sceT8CWgOB
— ПроСосьву.ру | Свежие новости Сосьвы (@prososvu) February 7, 2024
Veškerá získaná data a videa ze setkání s voliči „budou pečlivě vyhodnocena“, aby „práce (komisařů) příště dosahovala ještě lepších výsledků“. A to nejen z hlediska odezvy potenciálních voličů, ale i z pohledu přesvědčovacích a informačních schopností komisařů samotných, upozornila Pamfilovová.
Záznamy ze svých akcí proto mají přihlásit do motivační soutěže, kde budou vyhlášeni ti nejúspěšnější v různých kategoriích s příznačnými názvy: „Kam doprava nedojela, tam jsme došli“, „Informování v extrémních (meteorologických - pozn. red.) podmínkách“ či „Nejoriginálnější způsob dopravy k voličům“.
„Mistry komunikace“ budou zvoleni komisaři s nejvyšším počtem komentářů na sociálních sítích či s nejvyšším počtem tzv. followerů (sledujících).