Článek
Věřitelé chtějí ze zadlužené firmy získat co nejvíce peněz zpět, a právě likvidace by jim to měla umožnit. Získali by tak více, než kdyby přijali čtrnáct dnů starý plán restrukturalizace společnosti.
"Mohlo by to být velmi výnosné. Dalo by se čekat, že likvidace zajistí slušnou cenu," řekl zdroj listu. Zdroj doplnil, že volba mezi likvidací a restrukturalizací je jako řešit otázku, zda je lepší ďábel, kterého už znáte, anebo ďábel, o němž zatím nic nevíte, a který tedy může překvapit.
Eurotunnel koncem října předložil plán restrukturalizace, který počítá s výrazným snížením zadlužení. Podnik má nyní dluhy kolem 6,2 miliardy liber (asi 260 miliard Kč), plán ale počítá s jejich snížením na 2,84 miliardy liber. V rámci restrukturalizace by měl vzniknout úplně nový podnik, kde by měli hlavní slovo věřitelé.
S pompou otevřený Eurotunnel je od svého zahájení provozu v roce 1994 ztrátový. Mnohé zájemce odradily vysoké ceny, zvlášť v době, kdy do Británie létají nízkonákladové linky. Konkurencí jsou mu i trajekty.
Historie eurotunelu
Chuť spojit Francii s Anglií "pevnou" cestou měl už v roce 1802 Napoleon Bonaparte. Dokonce se tehdy začal tunel hloubit.
Řádná smlouva na stavbu ale byla podepsána až v roce 1964. Formálně se začalo stavět v roce 1973, ale práce byly kvůli ropné krizi přerušeny.
Tunel vede 25-40 metrů pod mořským dnem a má celkem tři tunely. Dva pro železnici a jeden služební.
Otevřen byl v roce 1994 s ročním zpožděním, stavba stále 9 miliard liber.
Vlak Eurostar je dlouhý 333 metrů, maximální rychlost je 300 kilometrů za hodinu. Vlak za 35 minut přepraví mezi oběma státy až 794 cestujících.
Doprava mezi Evropou a Velkou Británií. Trasa eurotunelu je zvýrazněna žlutou blikající linkou.