Článek
"Zahájíme proces vedoucí ke zrušení koncese firmě Autostrade per l'Italia. Nemůžeme čekat na justici," řekl italský ministerský předseda na tiskové konferenci po mimořádné schůzi s ministry.
Italská vláda má za to, že k neštěstí došlo proto, že most nebyl řádně udržován. Nařídila proto prověřit i další mosty a žádá rezignaci vedení společnosti Autostrade per l'Italia. Správce mostu věří, že bude schopen dokázat dodržování závazků z koncese. Údržba prý splňovala ty nejlepší mezinárodní standardy a byla prováděna pravidelně.
Firma je největším provozovatelem dálnic v zemi, spadají pod ni například obě hlavní tepny vedoucí ze severu na jih země.

Torzo mostu v Janově
Po odebrání licence už ve středu volal italský ministr dopravy Danilo Toninelli. Autostrade per l'Italia podle italského kabinetu nedostála svým závazkům vyplývajícím ze smlouvy o provozování Morandiho mostu.

Zřícený most v Janově
Toninelli také mluvil o pokutě, která by mohla dosáhnout až 150 miliónů eur (3,9 miliardy korun). Vedení firmy pochybení odmítá a rezignovat nechce.

Animace pádu mostu v JanověVideo: Reuters/Novinky
Kromě výjimečného stavu ohlásil premiér také den státního smutku, který "bude korespondovat se dnem pohřebních obřadů pro zesnulé".
BEZ KOMENTÁŘE: Noční záběry z dronu na spadlý dálniční most v JanověVideo: AP
Výjimečný stav Itálie vyhlásila v posledních letech několikrát, většinou šlo o vyhlášení během přírodních katastrof, například po zemětřesení v roce 2016 nebo během katastrofálních povodní v roce 2000. Vyhlášení výjimečného stavu umožňuje bezpečnostním složkách rychlejší zásah.