Hlavní obsah

V Makedonii zabil migranta proud, uprchlíci se bouří

Skopje

Na řecko-makedonských hranicích zabil jednoho z běženců elektrický proud. Informovaly o tom maďarský server Origo a agentura Reuters, podle které leželo jeho popálené tělo vedle železničních kolejí. V reakci na hranici mezi stovkami uprchlíků vypukly nepokoje. Policie zasahovala slzným plynem.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Migranta na řecko-makedonských hranicích zabil elektrický proudVideo: Reuters

Článek

„Jeden z migrantů vylezl na železniční vagón a zasáhl ho elektrický proud,“ napsal maďarský server s odvoláním na mluvčího řecké policie.

Mrtvý pocházel údajně z Maroka. „Několik dalších Maročanů vzalo tělo a zamířilo s ním k řeckým policistům. Ti je zastavili pomocí slzného plynu,“ uvedl server.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Podle agentury Reuters ale tělo leželo vedle kolejí a policie zasáhla proti migrantům, kteří na ni házeli kameny.

Na řecko-makedonských hranicích u města Idomeni uvízlo asi 1500 migrantů z Pákistánu, Íránu a Maroka. Skandují hesla „Nejsme teroristé“ a „Merkelová, zachraň nás“. Makedonie je nechce pustit, protože nejsou z válečné oblasti. Považuje je za ekonomické uprchlíky.

Kvůli opakovaným snahám přejít hranici násilím u ní Makedonci postavili plot.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Makedonie pokračuje se stavbou hraničního plotuVideo: Reuters

Maročan není prvním migrantem, kterého zabila elektřina. První zemřel už 28. listopadu. Podle těžkých popálenin ho proud zasáhl, když vylezl na střechu vagónu. Právě tento případ stál na počátku bouří na hranicích, kdy musela opakovaně s použitím slzného plynu zakročit makedonská policie.

Foto: Yannis Behrakis, Reuters

Makedonští policisté u Idomeni brání migrantům v cestě po trati

V Makedonii se stejně jako v dalších balkánských zemí používá pro napájení elektrických lokomotiv střídavá trakce o velmi vysokém napětí 25kV. Ta se obejde bez měníren a má menší ztráty než stejnosměrná trakce, i když má své nevýhody.

Velmi vysoké napětí je ale extrémně nebezpečné. Riziko hrozí i v případě pouhého přiblížení. Ukázalo to v minulosti i několik případů v ČR, kde se na některých tratích střídavé napětí používá.

Výběr článků

Načítám