Článek
Abdal Rahmán Hárún vyrazil na cestu v úterý ráno. Přelezl čtyři ploty, vyhnul se objektivům čtyř set bezpečnostních kamer a pěšky urazil v temnotě téměř 50 kilometrů.
O 11 hodin později v 18:13 (20:13 SELČ) ho britská policie zatkla. Byl necelý kilometr před výjezdem z tunelu, který používají vlaky Eurostar u Folkestonu v Kentu.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Ostraha tunelu jeho přítomnost zaznamenala, když zhruba v polovině extrémně nebezpečné cesty spustil alarm. Francouzští operátoři za ním dokonce vyslali vlak s pracovníky ostrahy, kteří měli Hárúna najít. Ti ale neuspěli.
Kvůli jeho pokusu nelegálně proniknout do Británie měly vlaky zpoždění až čtyři hodiny.
Cesta čtyřicetiletého Hárúna vyvolala velké znepokojení britských úřadů. Ukazuje to podle nich, že vstup do areálu a do tunelů Francouzi nestřeží dostatečně. „Teď zjišťujeme, jak se mu podařilo vyhnout se všem úrovním zabezpečení,“ řekl podle britského deníku mluvčí společnosti Eurotunnel.
Smrtelně nebezpečné
Hárún byl podle něj objeven v jednom ze dvou tubusů, jimiž vedou železniční tratě, nikoli v servisním tunelu vedoucím mezi oběma tubusy. Doposud se také předpokládalo, že dostat se na druhou stranu pěšky podél kolejí není prakticky možné.
Společnost Eurotunnel již dříve upozornila, že kdo se pokusí jít touto cestou, téměř jistě zemře. Smrtelné nebezpečí představují vlaky projíždějící velkou rychlostí (až 160 kilometrů v hodině) a vysoké napětí v elektrickém vedení.
Francouzské úřady přísně střeží u Calais přístup k trati vedoucí pod Lamanšským průlivem kvůli množství pokusů mnoha tisíců běženců dostat se do Británie ilegálně.
Předpokládá se, že tento muž – zřejmě první člověk, jemuž se projít tunelem podařilo – patřil mezi 600 migrantů, kteří se pokusili do tunelu proniknout na francouzské straně v pondělí večer.