Článek
The Wall Street Journal napsal, že představitelé Evropské unie už roky před neštěstím vyjadřovali obavy nad laxností německé kontroly leteckých společností. Loni v listopadu pak prý Berlín oficiálně vyzvali k nápravě dlouhotrvajících problémů.
„Úředníci EU poukázali na to, že německé orgány kontroly bezpečnosti leteckého provozu trpí chronickým nedostatkem pracovníků, což by mohlo ohrozit schopnost kontroly letounů a posádek, včetně lékařských prověrek,” napsal list s odvoláním na dvě osoby obeznámené s touto záležitostí.
Vyšetřovatelé se zaměří i na chyby systému kontrol
Deník v souvislosti s těmito informacemi poznamenal, že zatím není jasné, zda zjištěné nedostatky v německé kontrole patřily k faktorům, jež vedly k neštěstí. Nicméně francouzský vyšetřovací úřad BEA tento týden uvedl, že se bude zabývat mimo jiné i možnými systematickými nedostatky, včetně těch, jež se mohly týkat psychologické kontroly posádky.
Letoun Airbas A320 havaroval 24. března při letu z Barcelony do Düsseldorfu. Zahynulo při tom všech 150 lidí na palubě. Dosavadní vyšetřování ukazuje, že se strojem záměrně narazil do horského masivu ve francouzských Alpách druhý pilot Andreas Lubitz. Jeho pohnutky byly podle všeho sebevražedné.
Vyšetřovatelé zjistili, že 27letý Lubitz v minulosti trpěl psychickými problémy a sebevražednými sklony. Dokonce při svém výcviku informoval německou leteckou společnost Lufthansa, k níž patří i Germanwings, o těžké depresi, z níž se údajně dostal.