Článek
„Začaly konstruktérské práce. Podle názoru expertů je nyní k dispozici přibližně 30 procent dílů, které lze použít na stavbu druhého stroje,“ sdělila firma podle serveru RBK-Ukrajina.
Minimální náklady na dostavbu podle společnosti činí 500 milionů eur (12,1 miliardy korun), ale zatím je předčasné hovořit o konkrétní sumě.
Zničená původní Mrija se podle deníku Ukrajinska pravda nedá opravit. Měla ale dvojče, které bylo postaveno ze 60 procent, když byla po rozpadu Sovětského svazu jeho výroba přerušena.
Pro novou Mriju lze použít část dílů z poničeného letounu, například tři motory či podvozek.
Z největšího letounu světa Mriji mnoho nezbylo
Zázrak od Antonova
Letoun An-124 (po modernizaci 225) Mrija vyvinuli sovětští konstruktéři pro přepravu sovětského raketoplánu Buran, který se však do vesmíru podíval jen na 3 hodiny a bez posádky.
Mrija poprvé vzlétla v roce 1988, s raketoplánem letěla poprvé v květnu 1989.
V červnu 1989 se při návratu z letecké přehlídky v Paříži zastavila na ruzyňském letišti, a to kvůli poruše na hydraulice. V září 1989 „hostovala“ na leteckém dni v Ostravě-Mošnově.
Později Mrija opakovaně pomáhala s přepravou techniky české armády do zahraničních misí.