Článek
"Zvukové záznamy a černé skříňky indikují, že při sestupu letadla nastaly problémy. Ve výšce asi 700 metrů náhle levý výškoměr ukázal změnu výšky, kterou vyslal automatickému pilotovi, jenž byl během přistávání zapnut," řekl ředitel vyšetřovacího úřadu Peter van Vollenhoeven.
foto: Mapy.cz/Ondřej Lazar Krynek
Podle záznamů z černých skříněk dospěli vyšetřovatelé k závěru, že autopilot uzavřel přívod paliva do motorů, které následně vysadily. Autopilot na základě chybných údajů výškoměru vyhodnotil, že stroj už dosedl. Stroj ztratil rychlost a spadl. Při dopadu se rozlomil.
"Piloti se pak ještě snažili dát plný plyn, ale bylo už pozdě,“ prohlásil van Vollenhoven s tím, že jde o první výsledky šetření, které nadále pokračuje.
Vyloučil případnou chybu nizozemského personálu, který řídil letový provoz. Reagoval tím na obvinění ze strany tureckého sdružení pilotů, že dispečeři nevarovali posádku před turbulencemi způsobenými letadlem, které přistávalo krátce před tureckým strojem.
.
:. V Amsterdamu se ztřítilo turecké letadlo
Vollenhoeven uvedl, že stroj už měl dvakrát potíže s inkriminovaným výškoměrem a sdělil, že výrobce Boeing byl už instruován, aby varoval své zákazníky o možnosti problémů na tomto typu letadla.
:. Letecká havárie na amsterdamském letišti
Letoun Boeing 737 turecké společnosti Turkish Airlines letěl 25. února na lince TK-1951 z Istanbulu do Amsterdamu. Spadl na pole před přistávací dráhou a rozlomil se na tři kusy. Při nehodě zahynulo devět lidí a 86 bylo zraněno. Dalších 40 jich vyvázlo bez úhony, protože se stroj nevzňal.