Článek
„Nehoda se stala, když piloti zasunuli mechanizaci (vztlakové klapky, které se používají při startu a přistání nebo letu nižšími rychlostmi – pozn. red.). V tu chvíli měl letoun z neznámých důvodů velký úhel náběhu. Podle všeho došlo k přetažení a ztrátě vztlaku při zatáčce doprava. Následkem obratu narazil levým křídlem na hladinu vody rychlostí 510 km/h,“ uvedl zástupce bezpečnostních struktur obeznámený s vyšetřováním.

Nakládání vyzvednuté části trupu havarovaného Tupolevu Tu-154
Další zdroj řekl agentuře TASS, že „Tu-154 letěl s příliš velkým úhlem náběhu a kýval se ze strany na stranu.“

Trajektorie letu Tu-154
Zdroje nevyloučily, že příčinou nehody mohla být kombinace několika faktorů, například problém s některým z motorů a prudké manévry, k nimž se posádka rozhodla.
Podle jednoho ze zdrojů vyšetřování je možné, že letoun byl přetížený. „Svědectví a další data získaná při vyšetřování naznačují, že letoun nebyl schopen vystoupat a z nějakého důvodu – možná kvůli přetížení nebo technické závadě – se zřítil do moře,“ uvedl nejmenovaný zdroj ještě před analýzou dat černé skříňky pro agenturu RIA Novosti.
Zápisník letových údajů, který se podařilo vyzvednout ruským potápěčům, byl nalezen v hloubce 17 metrů asi 1600 metrů od břehu, uvedlo ruské ministerstvo obrany podle agentury RIA Novosti. Mluvčí obrany dodal, že je v „uspokojivém stavu“.
Pod hladinou Černého moře se už podařilo najít kormě trupu i jeden z motorů.
Ruské úřady jsou přesvědčeny, že už vědí, kde je i druhá černá skříňka, na kterou se zaznamenává komunikace v kabině.
Trajektorie letu naznačuje, že posádka měla problémy, i když věži žádné nehlásila. Před pádem udělal letoun obrat vpravo o 180 stupňů, jako by se chtěl pilot vrátit.