Článek
"Komise dospěla k závěru, že hlavní příčinou nehody pravděpodobně bylo to, že posádka při klesání na přistání nevyužila přístrojové vybavení, které měla k dispozici na palubě letadla. Realizovala výlučně vizuální způsob přiblížení, přičemž nedodržela bezpečnostní výšku letadla nad terénem," uvedl ministr.
Analýza technického stavu letadla selhání letecké techniky nepotvrdila. "Vzhledem k absenci objektivních důkazů nemohla být příčina nehody jednoznačně potvrzena," dodal ministr. Podle komise k havárii došlo také pro nesprávnou činnost velitele letadla.
"Velitel z přesně nezjištěných příčin nedodržel bezpečnostní výšku, která byla pro daný úsek letu stanovena na minimálně 300 metrů nad nejvyšším bodem terénu. Při správném nastavení rádiovýškoměru velitelem letadla, by posádka s největší pravděpodobností dokázala letadlo vyvést z nebezpečného klesání a mohla nehodě zabránit," konstatoval ministr.
Vojenský prokurátor zastavil trestní řízení vůči veliteli letadla za čin všeobecného ohrožení, protože velitel zemřel. "Na základě pitvy a biochemických testů můžeme konstatovat, že posádka před nehodou neřešila žádnou nebezpečnou letovou situaci. Letadlo klesalo plynule na přistání," dodal Kašický. Příbuzným obětí bylo vyplaceno odškodnění v celkové výši přes 67 miliónů.
Nehodu bude připomínat památník
Při příležitosti prvního výročí tragédie bude 19. ledna 2007 bude u maďarské obce Hejce, kde letadlo havarovalo, odhalen památník. Letadlo směřovalo z kosovské Prištiny do Košic. [podrobnosti ve speciálu Letecká neštěstí zde]
Na jeho palubě byli příslušníci mírových jednotek KFOR, kterým skončila mise v Kosovu a zaměstnanci ministerstva obrany.
Letadlo narazilo do 700 metrů vysoké hory Borsó na severovýchodě Maďarska u obce Hejce. Havárii zázrakem přežil nadporučík Martin Farkaš, který seděl v zadní části letadla.