Článek
„Vyšetřování nyní jasně ukazuje, že nejde o sabotáž,“ citoval Expressen prokurátora Matse Ljungqvista. Zadržená loď podle vyšetřovatelů kabel sice poškodila, ale ne úmyslně - prý šlo o kombinaci povětrnostních podmínek a „nedostatků ve vybavení a námořnickém umění“.
Finská televize Yle už dříve uvedla, že provozovatelem lodi je bulharská společnost Navigation Maritime Bulgaria. Její generální ředitel Aleksandăr Kalčev přiznal, že plavidlu spadla kotva na dno v Baltském moři. Podle něj ovšem nešlo o úmyslné poškození kabelu, kotva se totiž podle něj uvolnila nedopatřením na rozbouřeném moři. Odmítl, že by šlo o sabotáž.
Norsko propustilo loď s ruskou posádkou zadrženou v souvislosti s poškozením podmořského kabelu
Ředitel incident přiznal na tiskové konferenci několik hodin poté, co švédská televize TV4 uvedla, že kotva má na sobě známky poškození.
K poškození podmořského kabelu mezi lotyšským přístavem Ventspils a švédským ostrovem Gotland došlo v neděli kolem jedné hodiny ráno. Po několika hodinách podezřelou loď zabavily švédské úřady.
Podobný incident se stal na konci prosince, kdy loď Eagle S ruské stínové flotily plující pod vlajkou Cookových ostrovů poškodila podmořský kabel EstLink 2 spojující Finsko a Estonsko. Podle vyšetřování loď shodila kotvu do vody a táhla ji desítky kilometrů, než zasáhla kabel.