Hlavní obsah

Štýrsko ruší na dálnicích ekologický limit rychlosti 100 km/h

2:50
2:50

Poslechněte si tento článek

Štýrsko jako první spolková země Rakouska ruší od konce dubna rychlostní limit 100 km/h na dálnicích, píše web Steiermark. Skončí tak zmatek kolem značek, s nimiž si valná většina motoristů, především ze zahraničí, nevěděla rady, připomíná deník Bild.

Foto: Profimedia.cz

Štýrsko ruší limit 100 km/h na svých dálnicích.

Článek

Výrazné omezení rychlosti, určené značkou IG-L, platilo na některých úsecích již od roku 2006, postupně se rozšířilo na celkem 94 kilometrů dálnic, byly mezi nimi i extrémně vytížené úseky, například brennerská dálnice (A13) ve směru do Itálie či dálnice Inntal (A12). Zavedlo se kvůli ochraně ovzduší, připomíná Bild. Výjimku z omezení mají elektroauta, řidiči aut se spalovacími motory při překročení rychlostí platí tučné pokuty.

Proti opatření dlouhodobě vystupuje pravicově populistická Svobodná strana Rakouska (FPÖ). Když v loňských volbách ve Štýrsku drtivě zvítězila a její zástupce Mario Kunasek se stal hejtmanem, ekologické rychlostní limity na dálnici, které spolkovou zemí procházejí, zrušil. Týká se to dálnic A2 (směr Maďarsko) a A9 (dálnice Pyhrn), uvádí web Merkur.

Štýrská vláda nechala od letošního února prověřovat, jaká je kvalita ovzduší. Ukázalo se, že imisní limity, které je třeba dodržet, nebyly překročeny po dobu pěti let. „Situace v oblasti imisí jasně ukazuje, že můžeme udělat velký krok k tomu, abychom odlehčili problémům motoristů a zrušili imisní stovku,“ řekl hejtman Štýrska Mario Kunasek. Řidiči si ale musejí dát pozor, protože omezení se sice zruší, rychlost ale mohou zvýšit na maximálních 130 km/h, což je maximální povolená rychlost na rakouských dálnicích.

V jednom směru 50, v protisměru 70. Němci šílí z rozdílného omezení rychlosti na stejné silnici

Koktejl

Rozhodnutí nové štýrské vlády ale ostře kritizuje opozice a nelíbí se ani rakouskému dopravnímu klubu (VCÖ), píše web Steiermark.

„Cena za časovou úsporu, která bude v praxi výrazně nižší, bude vysoká: Vyšší spotřeba paliva, větší hluk z dopravy pro obyvatele, více škodlivých znečišťujících látek, zvýšené emise CO₂ a zvýšené riziko nehod kvůli výrazně delší brzdné dráze,“ tvrdí Michael Schwendinger, expert VCÖ.

Zelení vidí „ideologicky motivovanou likvidaci“, která neušetří ani čas, ani nezlepší dopravní situaci. Zdravotní následky se projeví až v následujících letech, myslí si předsedkyně Zelených Sandra Krautwaschlová.

Ve Walesu zůstane omezení rychlosti na 32 km/h. Vláda zamítla návrh na zrušení

Zahraniční

Výběr článků

Načítám