Článek
„Jsem na limitu, rychleji už jet nemůžu, jinak mi dají pokutu,“ napsal v březnu 52letý Amo na Facebooku a přiložil fotografii tachometru ukazujícího rychlost 200 kilometrů v hodině.
„To by byla bomba projet kolem policie a spustit radar. Ha, ha, to by byla pro Renfe pokuta,“ doplnil v narážce, že to by se jeho zaměstnavatelům nelíbilo.
Poznámka mezitím podle španělských médií z Facebooku zmizela.
Amo, který u drah Renfe podle zpráv pracuje 30 let a na strojvedoucího se kvalifikoval v roce 2003, v pátek stanul před vyšetřujícím soudcem. Následně byl zatčen kvůli nedbalosti.
Vyšetřovatelé mezitím nalezli černé skříňky, které by měly ukázat, co se dělo těsně před vykolejením soupravy.
„Vykolejím!”
Má se za to, že Amo řízení rychlovlaku převzal od druhého strojvedoucího zhruba 100 kilometrů od Santiago de Compostela, kde vlak vykolejil. Podle některých zdrojů si jeden z mužů v kabině těsně před nehodou uvědomil, že jedou s vlakem moc rychle, a volal dispečerovi se slovy: „Jedu 190 km/h, vykolejím.“
Po nehodě pak měl strojvedoucí Amo prohlásit, že doufá, že nikdo z cestujících nezemřel, jinak je má na svědomí. [celá zpráva]
Středeční nehoda si vyžádala 80 mrtvých. Je to největší vlakové neštěstí ve Španělsku od konce druhé světové války.