Hlavní obsah

Strojvedoucí Českých drah za srážku s autobusem nemohl

Při nehodě vlaku a autobusu, která si ve čtvrtek na Slovensku vyžádala sedm obětí, táhla vlakovou soupravu lokomotiva, která patřila Českým drahám a řídil ji strojvedoucí z břeclavského pracoviště. Železniční společnost Slovensko v pátek potvrdila, že strojvedoucí se nedopustil žádné chyby a nemohl vědět, že ho omylem poslali na uzavřenou kolej.

Foto: FB Policie SR

Havárie vlaku a autobusu na Slovensku

Článek

„Už nyní můžeme vyloučit pochybení strojvedoucího, které by mohlo zapříčinit tuto nehodu,“ cituje Denník N mluvčího ZSSK Dominika Drevického.

Podle mluvčího strojvedoucí nemohl vědět, že se octl na nesprávné koleji, jednal podle předpisů, vysoce profesionálně a pohotově. „Vzniklou situaci nemohl očekávat. Vzhledem k nepříznivé okolnosti spojené s počasím a opravou infrastruktury vykonal vše, co bylo v jeho silách,“ dodala společnost ZSSK.

Stejně profesionálně postupovali podle železniční společnosti také členové vlakového personálu. „Díky jejich duchapřítomnosti nejsou škody na zdraví a majetku vyšší. Cestující ve vlaku vyvázli bez zranění a byli dopraveni do cíle,“ uvedl Drevický.

Rychlík na trati Praha–Bratislava–Budapešť vypravují společně státní dopravci České republiky, Slovenska a Maďarska. Lokomotivu a strojvedoucího zabezpečují České dráhy.

Za nehodou stálo více faktorů

Slovenský ministr dopravy Jozef Ráž v pátek potvrdil, že vlak, který ve čtvrtek ve městě Nové Zámky na jihu Slovenska narazil do autobusu, jel po koleji, která byla pro vlakovou dopravu uzavřena. Ministr řekl, že nehodu pravděpodobně způsobilo selhání lidského faktoru, když rychlík z Prahy do Budapešti vjel na kolej, na které neměl co pohledávat, protože na ní měla být výluka.

„Nehodu způsobilo vícero faktorů. V první řadě to bylo počasí, které den předtím způsobilo záplavu a výluku jedné koleje na této trati,“ uvedl Ráž s tím, že na této koleji probíhaly práce. „Kolej byla vyloučena z provozu a vlak na ní neměl co dělat,“ dodal ministr.

Ráž se také vyjádřil k informaci, podle které na přejezdu v osudné době průjezdu vlaku nebyly spuštěny závory. Zdůraznil, že systém spouštění závor nebyl na uzavřenou kolej napojen. „Systém je napojen na každou kolej separátně,“ dodal. Ministr dopravy vyloučil, že by signalizace nebyla funkční.

Generální ředitel Železnic Slovenské republiky Alexander Sako konstatoval, že železničním přejezdem projel jeden vlak ve směru na Nové Zámky po druhé koleji, která byla v provozu. Následně se zvedly závory a na koleje vjel osobní vůz a po něm autobus. Do něj vzápětí narazil rychlík Praha–Budapešť, který se přiřítil po koleji, na které neměl co dělat. Náraz vlaku roztrhl autobus na půl a vůz začal hořet. Všechny oběti seděly v autobuse.

Slovenský ministr k tragédii na železnici: Vlak jel po uzavřené koleji

Zahraniční
Související témata:

Výběr článků

Načítám