Článek
Z 900 rychlovlaků TGV vyjelo jen 90 souprav. Podobně radikálně byla omezena příměstská doprava. Ve čtvrtek by však mohlo podle státních drah SNCF vyjet 150 souprav TGV.
Tvrdě zasaženo bylo i pařížské metro a ve čtvrtek to nebude lepší, společnost RATP očekává, že pojede každý čtvrtý vlak metra. Silně byla ve francouzské metropoli omezena i autobusová odprava, jelo jen 15 procent spojů.
Po celé Francii tak lidé museli hledat alternativní způsoby cesty do práce. Mnozí jeli na kole nebo na kolečkových bruslích, další použili auta. I když často jelo více lidí v jednom autě, na cestách do Paříže se vytvořily zácpy v celkové délce 300 kilometrů
Omezeny byly o 8000 MW i dodávky elektřiny, protože 30 procent zaměstnanců energetických firem nepřišlo do práce.
Stávka se šíří
Neomezenou stávku vyhlásilo 13. listopadu sedm z osmi odborových organizací zaměstnanců státních drah SNCF. Pět z osmi odborových organizací pařížského dopravního podniku se ke stávce připojilo 14. listopadu. Ve středu se na jeden den připojilo ke stávce také sedm odborových organizací ze státních energetických společností EDF a GDF.
Ke stávce se připojily i čtyři odborové organizace z Pařížské opery, která nehraje ve středu. NK časově neomezené stávce se připojila státní Francouzská komedie. V 35 kolejích studenti postavili bariéry. Stávkou ale hrozí v následujících týdnech i studenti, učitelé a dokonce i magistrátní úředníci. Většina se účastnila protestních pochodů.
Státní zaměstnanci protestují už několik týdnů kvůli plánu na zrušení zvláštních penzí, které jim umožňovali mj. odejít dříve do důchodu, v některých povoláních už v padesáti. Ročně to stát stojí asi pět miliard eur.