Článek
„Oblast, kde se srazil nákladní vlak s lokomotivou, je nepřístupná, tak chvíli potrvá, než sestavíme skládačku,“ uvedl mluvčí ÖBB Christpher Seif k zjišťování příčin nehody.
Tlačený nákladní vlak měl zastavit v Breitensteinu. K němu měla z druhé strany přijet elektrická lokomotiva, která ho měla dále táhnout. Z neznámých důvodů se dal nákladní vlak do pohybu a srazil se s elektrickou lokomotivou. Ta při nárazu jela rychlostí mezi 40 a 60 km/h. Po nárazu vykolejily všechny nákladní vagóny.
Cestující musí využít autobusy
Cestující musejí po dobu výluky využívat náhradní autobusovou dopravu. Týká se to i pasažérů rychlíků z Prahy do Štýrského Hradce a osobáků Břeclav-Payerbach.
Do oblasti vzdálené od Brna necelých 250 km přitom míří řada turistů. Jsou tam totiž lyžařské areály.
Horská trať je na seznamu UNESCO
Sama horská trať v Alpách v Semmeringu je natolik unikátní, že byla zařazena na seznam světového dědictví UNESCO. Na 40 kilometrech je 15 tunelů a viaduktů a 130 mostů.
Podle této tratě z 19. století se mnohým podobně koncipovaným začalo říkat semmeringy. Známý je Pražský Semmering přes Hlubočepské údolí se zastávkou Praha Žvahov, nebo Krušnohorský Semmering z Karlových Varů do Johanngeorgenstadtu či Saský Semmering z Bad Schandau do Sebnitzu.