Hlavní obsah

Slovenský Lidl zachvátilo kvůli respirátorům v akci šílenství

Novinky, bab

Respirátory FFP2, které v akci levnější o jedno euro nabízel obchodní řetězec Lidl v jedné ze svých slovenských prodejen, způsobily nákupní šílenství. Bezpečnostní opatření šla stranou, v obchodě byla doslova hlava na hlavě, popsaly situaci tvnoviny.sk.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační snímek

Článek

Respirátory FFP2 v ceně 2,99 eur (zhruba 80 korun) nabízel slovenský Lidl v akci za 1,99 eur (zhruba 53 korun). Sleva ve výši 33 procent tak způsobila, že do prodejny Lidlu v bratislavské Dúbravke se podle deníku Nový čas vydalo tolik zájemců o koupi, že do 18 minut byly všechny respirátory vyprodané.

Desítky lidí na otevření prodejny čekaly dlouho před otevírací dobou. Podle deníku to prý vypadalo, jak kdyby tam rozdávali zboží zdarma. Po otevření prodejny lidé vtrhli dovnitř, neřešili rozestupy, dokonce se kvůli získání respirátorů strhly menší potyčky.

Na sociálních sítích koluje video, které celou situaci kolem respirátorů v Lidlu zachytilo.

K situaci v obchodě se na sociální síti ironicky vyjádřil i slovenský premiér Igor Matovič.

Podle mluvčího společnosti Lidl Tomáše Bezáka tak velký zájem o respirátory nemohl nikdo dopředu očekávat. Prý dokonce objednali až třikrát více respirátorů než v minulém měsíci.

„Akční nabídky plánujeme několik týdnů až měsíců dopředu ve snaze co nejpřesněji odhadnout zájem zákazníků. Enormně zvýšená poptávka po tomto zboží byla však pravděpodobně výsledkem několika okolností před několika hodinami či dny a výrazně překonala naše očekávání,” uvedl Bezák.

Babiš zvažuje povinné chirurgické roušky a respirátory v hromadné dopravě a obchodech

Domácí

Pravděpodobně tak měl na mysli vyjádření slovenského ministra zdravotnictví Marka Krajčího, který před pár dny prohlásil, že lidem doporučuje nosit respirátory namísto roušek, které nemusí být účinné proti nové mutaci koronaviru z Velké Británie, uvádí web tnnoviny.sk.

Lidl zároveň zavedl omezené množství zboží na 10 kusů na jednu osobu.

Na otázku, zda v obchodě neselhala bezpečnostní opatření, mluvčí vyhýbavě odpověděl: „Co se týče maximálního možného počtu zákazníků, máme pro každou prodejnu definováno konkrétní číslo, které vychází z aktuálně platných opatření státních orgánů. Dodržování maximálního možného počtu zákazníků v prodejně zajišťuje pracovník soukromé bezpečnostní služby.”

Související témata:

Výběr článků

Načítám