Článek
Slovenka údajně měla v průběhu letu žaludeční potíže a byla přesvědčena, že by nestihla dojít na toaletu v zadní části letadla. Využila proto bližší WC business třídy. Pasažéři vyšší třídy reagovali pobouřeně a personál letadla se pokoušel dostat ženu ven z toalety. Následovala potyčka, po níž Slovenka skončila s pouty na rukou.
Pilot následně kontaktoval letové dispečery v Ankaře a požádal o možnost nouzového přistání na nejbližším letišti. Po přistání na letišti ve městě Erzurum zaměstnanci „problémovou pasažérku“ odvedli. Letadlo následně odstartovalo do Abú Zabí bez ní.
Turci se o ni postarali
Slovenka, která letěla do emirátu navštívit dceru, byla zoufalá a nevěděla, co dál. Naštěstí se jí ujal zaměstnanec letiště Abubekir Özcan, který ženu uklidnil, nabídl jí čaj, zabezpečil nové letenky a ubytování v hotelu. „Nikdy na tuto laskavost nezapomenu,“ uvedla vděčná Slovenka.
Když se ředitel hotelu dozvěděl o příčinách vysazení Slovenky z letadla, poskytl jí ubytování zdarma. Özcan ženu na druhý den vyzvedl v hotelu a odvezl na letiště.
Péči o cestující ocenil také honorární konzul Slovenska v tureckém městě Mersin Emir Bozkaya. V dopise zaslaném úřadu pro správu státních letišť poděkoval za pomoc poskytnutou slovenské cestující.