Článek
Speciálně upravený vlak na trať vyrazil 13:01 a k dosažení rekordu mu stačilo 15 minut. Soupravu V150 tvořily dva motorové vozy, mezi nimiž byly vloženy tři dvoupatrové vozy pro cestující. Měl větší kola a zvýšené střídavé napětí z 25kV na 31 kV. Motory pohánějící tři podvozky měly výkon přes 25 000 koňských sil.
Vlak TGV 17 let starý rekord podle francouzských drah SNCF už letos v lednu překonal, když jel rychlostí 537 kilometrů za hodinu, ovšem to nebyl oficiálně měřený pokus.
Pro výrobce rychlovlaků Alstom bylo překonání rekordu prestižní záležitostí, která měla podpořit prodej souprav do zahraničí. Test zároveň poslouží potřebám vývoje nové generace TGV, které mají jezdit za běžného provozu rychlostí až 350 kilometrů v hodině. Nyní používaná generace vyvíjí rychlost 320 kilometrů za hodinu.
Přehled oficiálních rekordů, dosažených různými typy vlaků | |||
Vlak | Typ stroje | Rychlost (km/h) | Datum a místo rekordu |
magnetický, s posádkou | JR-Maglev MLX01 | 581,2 | prosinec 2003, Japonsko |
tradiční kolejový | TGV | 574,8 | 3. duben 2007, Francie |
poháněný plynovou turbínou | TGVOO1 | 318 | prosinec 1972, Francie |
poháněný naftovým motorem | HST | 238 | listopad 1987, Británie |
na parní pohon | A4 Gresley 4468 "Mallard" | 202 | červenec 1938, Británie |