Článek
Generál Igor Konašenkov z ruského ministerstva obrany k incidentu uvedl: „Poté, co měli vizuální kontakt s lodí, se ruští piloti obrátili od ní v plném souladu s bezpečnostními opatřeními. Všechny lety ruských letadel jsou plně v souladu s mezinárodním právem o použití vzdušného prostoru nad neutrálními vodami.“
Podle tvrzení Moskvy se americké plavidlo pohybovalo 70 kilometrů od ruské námořní základny v Baltském moři. Suchoje nebyly ozbrojeny. [celá zpráva]
Opakované přelety jeden americký představitel označil za „jeden z nejagresivnějších činů v nedávné době“. Od loňska přibylo výrazně přeletů ruských letadel nad loděmi NATO.
Kapitán raketového torpédoborce třídy Arleigh Burke podle BBC přelety označil za „simulovaný útok“. Podle amerického velení byly přelety nebezpečné a provokativní a mohly způsobit nehodu.
Konašenkov k americké reakci podle Interfaxu doplnil: „Upřímně řečeno, nerozumím důvodu tak bolestínské reakce našich amerických kolegů. V operační vzdálenosti od ruské námořní základny Baltické flotily princip volného pohybu amerického torpédoborce nepopírá právo volného pohybu ruským vzdušným korábům.”
Opakované přelety rozhodně nepotvrzují ruské tvrzení, že po spatření lodě se hned piloti obrátili. Posádky navíc o lodi dobře věděly, protože tyto nadzvukové stroje s měnitelnou geometrií křídla jsou vybaveny účinnými radary.
Radar Orion A je určen pro útoky na plavidla. Velké lodě umožňuje detekovat na vzdálenost 150 km. Vybaven je i druhým radarem Relijef mapujícím terén, který umožňuje létat v extrémně malých výškách těsně nad povrchem a při útocích podlétnout nepřátelské radary.
I vizuální kontakt posádky navázaly mnohem dříve, protože viditelnost byla dobrá.
Po přeletech suchojů následovalo sedm přeletů vrtulníku Kamov Ka-27 (v kódu NATO Helix), který pořizoval snímky americké lodi. Torpédoborec operoval v mezinárodních vodách Baltského moře více než 100 kilometrů od Kaliningradu.