Článek
Plošina zakotví na levoboku potopené lodi a odborníci s její pomocí začnou na dně budovat podmořskou plošinu. Nejprve budou muset na mořské dno zavrtat 30 metrů dlouhé kůly a na ně připevní konstrukci, která loď zafixuje, aby se dále nehýbala ani nenakláněla. To bude trvat nejméně do listopadu.
Pak technici připevní na stranu plavidla, která zůstala nad hladinou, dva obrovské zásobníky na vodu. Ty začne naplňovat v době, kdy bude s pomocí plovoucích jeřábů narovnávat loď do přirozené polohy. Voda v zásobnících a její postupné odčerpávání pomůže ztroskotané plavidlo vyvážit. Pokud se to podaří, odtáhnou vlečné lodi Concordii do některého z italských přístavů, pravděpodobně do Livorna.
Operaci vyzvednutí vraku provádějí firmy Titan Salvage a Micoperi, akce bude stát desítky miliónů eur.
Costa Concordia ztroskotala v noci 13. ledna u ostrova Giglio na jihu Itálie. Na palubě bylo v době nehody více než 4200 lidí. Na útes u toskánského pobřeží ji navedl chybný manévr posádky. Odpovědnost za neštěstí, při kterém zemřelo 32 lidí, se přičítá kapitánu lodi Francescovi Schettinovi, palubnímu důstojníkovi Cirovi Ambrosiovi a dalším sedmi zaměstnancům společnosti Costa Crociere.