Článek
Podivné zvuky od východního pilíře se ozývaly v noci na pondělí a pak znovu během pondělka. Podle hasičů nejde o zvuky, které by vytvářel vítr profukující konstrukcí. [celá zpráva]
Prokuratura v Janově uvedla, že je připravena nařídit stržení mostu, jestliže hasiči avizují „konkrétní nebezpečí“. I magistrát potvrdil, že je připraven „schválit stržení zbytku“ mostu, jestliže hasiči budou mít obavy z jeho pádu.
Pád části mostu si minulý týden vyžádal 43 obětí. Připisuje se konstrukčním nedostatkům a špatné údržbě. Spekulovalo se také, zda pád nezavinily právě probíhající opravy mostu, ale šéf firmy Weico Hubert Weissteiner uvedl, že těžký mostový jeřáb, který se měl při opravě použít, ještě nebyl instalován. Namontovaly se jen kolejnice, po nichž se měl pohybovat.
Vláda zvažuje znárodnění provozovatele mostu
Most měla na starosti firma Autostrade per l´Italia. Ministr vnitra Matteo Salvini uvedl, že vláda „zkoumá“ otázku znárodnění provozovatele mostu a dálničních sítí. Odebrat licenci chtěla strana M5S, Salvini a jeho Liga zvažovaly změnu podmínek koncese.
„Nebudeme jistě dávat dárky, jako někteří dávali v minulosti, když podepsali opatření, která umožňovala soukromým společnostem vydělat si miliardy a ty miliardy platili Italové,“ řekl Salvini.
Autostrade ovládá Benetton přes skupinu Atlantia, jejíž akcie na milánské burze v pondělí ztratily devět procent.