Článek
Řidič, když se zhroutil v sedadle, zřejmě zamáčkl tlačítko bdělosti. To se musí v pravidelných intervalech mačkat, jinak se vozidlo samo zastaví. Stejným systémem jsou podle serveru vybaveny i vlaky. Zabránit mají tomu, aby vlaky či tramvaje nepokračovaly v jízdě, pokud nad nimi nemá řidič kontrolu.
Pasažéři se pokoušeli tramvaj zastavit prostřednictvím tlačítkem pro nouzové zastavení. Ani tak se jim nepodařilo vozidlo zastavit. Jízdu totiž může zastavit jen řidič ze svého místa v kabině. Dopravní podnik toto omezení vysvětlil bezpečnostními důvody, aby nebylo možné tramvaj odstavit v tunelu či na jiných místech s obtížnou evakuací.
Slisované auto pohledem řidičů tramvají: Policie ukázala další videa z brněnské nehody
Nakonec po telefonické radě policie a zástupců dopravního podniku se cestující vlámali do kabiny a vůz zastavili.
Co bylo příčinou nevolnosti řidiče, není známé. Byl převezen záchrankou do nemocnice, ale během pondělí byl již propuštěn.