Hlavní obsah

Reklamní billboard u Kaczyńského hrobu láká na „studeného Lecha“

Varšava

Polské politiky pobouřila reklamní kampaň tamního výrobce piva Lech. Nelíbí se jim spojitost mezi sloganem lákajícím pijáky na „studeného Lecha“ s nedávno tragicky zesnulým prezidentem Lechem Kaczyńskim. Jeden z billboardů se objevil nedaleko Kaczyńského hrobu.

Foto: Novinky

Kontroverzní billboard na snímku internetového vydání deníku Rzeczpospolita

Článek

"Žízníte po zážitcích?" táže se reklamní poutač umístěný naproti hradu Wawel v Krakově, v jehož areálu byl Kaczyński letos v dubnu pochován po boku králů a velikánů polských dějin. Ačkoli výrobce piva zahájil reklamní kampaň na "studeného Lecha" více než rok před prezidentovou smrtí, umístění billboardu na dohled od místa jeho posledního odpočinku pobouřilo některé politiky.

"Je to více než nechutné. Je to skandál," napsal na svém blogu Ryszard Czarnecki, polský europoslanec za opoziční stranu Právo a spravedlnost, kterou vede bratr bývalého prezidenta Jaroslaw Kaczyński. Kampaň podle Czarneckého překročila únosnou hranici vulgarity a "morálního kýče".

Výrobce piva Lech se za nevhodné umístění plakátu omluvil. Doplnil, že slogan nemá s nehodou, při níž Kaczyński zemřel, nic společného. Navíc již skončil pronájem dotyčné reklamní plochy a pobuřující billboard proto zmizí.

Při pádu polského vládního letounu u Smolenska 10. dubna zahynulo kromě Lecha Kaczyńského a jeho ženy 94 lidí včetně mnoha předních politických a armádních představitelů.

Související články

Výběr článků

Načítám