Článek
Rusko otevření mostu pojalo v obvyklém bombastickém duchu a hlavní role byla opět svěřena Vladimiru Putinovi. Když se rozsvítila zelená s přáním šťastné cesty, měl jisté problémy zařadit a pak se udržet v levém jízdním pruhu. Pak ale jízdu s kolosem srovnal do jízdního pruhu.
Most má pomoci se zásobováním ostrova a také má přilákat turisty, na nichž je ekonomika poloostrova závislá.
Po obsazení a anexi ukrajinského poloostrova v roce 2014 zavládl mezi ruskojazyčnými obyvateli Krymu velký optimismus, který ale postupně ochladl v důsledku problémů s nedostatkem elektřiny, surovin a vody.
Cesta směřující na sever na Ukrajinu zůstala zavřená a poloostrov se potýkal s velkými dopravními problémy. Spojení s ruskou pevninou obstarávaly trajekty, jejichž provoz často vázl vinou nepříznivého počasí.
Vybudování mostu se pro Kreml stalo prioritou a v Rusku byl označován za stavbu století. Začal se stavět v únoru 2016, stavba podle oficiálních údajů po dokončení vyjde celkem na 228 miliard rublů (téměř 80 miliard korun).
Most, který je v Rusku největší, je dlouhý 19 kilometrů. Začíná na Tamaňském poloostrově v ruském Krasnodarském kraji a přes ostrov Tuzla směřuje na západ přes Kerčský průliv na krymský Kerčský poloostrov. Projektovaná propustnost je 40 000 automobilů během 24 hodin. Vlakových souprav má přes most projet až 47 denně.
Automobilový provoz na mostě začne ve středu ráno. Hmotnost vozidel je omezena na 3,5 tuny. Později budou na most smět i těžší vozidla. Železniční trať bude dokončena příští rok.