Článek
Ta Putinovu jízdu vysílala v přímém přenosu. Podobně jako loni 15. května, kdy Putin za volantem oranžového kamionu otvíral silniční část Krymského mostu, „nejdelšího v Rusku a v Evropě”. Nyní se prezidentovi zdálo železniční spojení hladší než silniční. „Je to sametová cesta,” poznamenala televize o trati položené na 19 kilometrů dlouhém mostě.
První běžný vlak s cestujícími, který přes most přejede, vyrazil v pondělí po poledni z Petrohradu. Rychlík z Moskvy má následovat o den později.
Na Krymu zadrželi Rusku podezřelou ze špionáže pro Ukrajinu

„Na Krym se prodalo už více než 57 tisíc jízdenek,” oznámil při slavnostním vypravení prvního vlaku ředitel ruské dopravní společnosti Alexandr Ganov s tím, že jde o jízdenky prodávané až 60 dnů před odjezdem. Předprodej začal 8. listopadu. „Zpočátku jsme prodávali každou minutu tři jízdenky,” dodal Ganov.
Spoje z 11 ruských měst
První vlak vypravený z petrohradského Moskevského nádraží má 17 vagonů s 530 cestujícími. Přes most má přejet v noci z úterka na středu. Do Sevastopolu dorazí po 43 hodinách a 25 minutách ráno 25. prosince. Cena jízdenky činí nejméně 3500 rublů (asi 1300 korun). Cesta ze Simferopolu do Moskvy a zpět má stát nejméně 2966 rublů (1095 korun). V plánu jsou vlaky na Krym z celkem 11 ruských měst, poznamenal list Kommersant. Most stál podle odhadů 228 miliard rublů (asi 84 miliard Kč), dodal deník.
Putin: Na ukrajinské hranici hrozí masakr jako ve Srebrenici

Krym Rusko anektovalo v březnu 2014, po útěku proruského prezidenta Viktora Janukovyče z Kyjeva. Evropská unie, Spojené státy i další země krok neuznávají, napětí kvůli Krymu i ruskému přístupu k dění na východě Ukrajiny trvá dodnes.

Vzhledem k problematickému spojení lodními trajekty, které narušovaly časté bouře v Kerčském průlivu, začalo Rusko v roce 2016 stavět most, vedoucí z Tamanského poloostrova na Kerčský poolostrov. Nákladní vlaky mají začít most využívat od léta příštího roku.