Článek
Autoři těchto hesel jsou podle Nadě představitelé současné vládní koalice.
„Jak se budeme cítit, když tato hesla budou šířit také v Bruselu na půdě Evropského parlamentu? Pokud prohrajeme další volby, toto bude oficiální politika Ficovy vlády v zahraničí. To nesmíme dovolit,“ upozornil Naď v souvislosti s nadcházejícími volbami do Evropského parlamentu.
Naď zdůraznil, že Slováci se musí postavit zlu, které představuje současná vláda premiéra Fica.
„Chci poděkovat dokonce i občanům, kteří tyto billboardy přestříkali nebo strhli. Postavme se zlu a bojujme za naše přátelství s Ukrajinou. Nesmíme se stát vazalem Ruska,“ dodal předseda Demokratů na tiskové konferenci.
Druhá fáze kampaně
Současná billboardová kampaň podle Nadě skončí a bude nahrazena billboardy se slogany „Ukrajina je přítel“, „Bez Ruska přežijeme“ a „EU a NATO potřebujeme“. Ve srovnání s původními billboardy tak na všech zmizí „ne“.
Naď upozornil, že pokud Ukrajina prohraje válku, Putinovy tanky budou na slovenské hranici. Cílem kampaně není podle strany Demokraté ublížit Ukrajincům a pro Slovensko jsou dobré vztahy s Ukrajinou velmi důležité.
Billboardy s původními kontroverzními hesly jsou umístěny u silnic po celém Slovensku a ve městě Trnava se na chvíli objevil dokonce billboard „Ukrajina je nepřítel“. Ten však rychle zmizel.
Občanské sdružení Mír Ukrajině označilo celou kampaň za velmi nevydařenou, která může eskalovat nenávist vůči Ukrajincům.
„Původní text na billboardu - bez ohledu na záměr -považujeme za hlubokou urážku všech, kteří byli a stále jsou ohrožováni ruskou agresí na Ukrajině,“ uvedlo občanské sdružení. Předseda opoziční strany Svoboda a solidarita Branislav Gröhling označil zmíněnou kampaň za nebezpečnou, nezodpovědnou a neetickou.