Článek
K leteckému neštěstí došlo 19. ledna 2006 při návratu slovenských vojáků z mírové mise v Kosovu. Voják, který letěl stejným letadlem z Košic do Prištiny tvrdí, že stroj měl problémy už při startu z Košic.
„Nevzlétli jsme napoprvé, na konci dráhy jsme se museli otočit. Povedlo se to až napodruhé. Palubní technik pak se zamračeným výrazem opakovaně procházel do zadní části stroje. To se stalo asi pětkrát,“ cituje vojáka deník Nový čas.
Leteckou havárii, při níž zemřelo 42 slovenských vojáků, mohla podle příbuzných způsobit technická závada
Po přistání v Prištině všechny urychleně vyhnali z letadla. „K motoru pak naběhlo několik lidí,“ dodal muž, který je ochoten svědčit i u soudu.
Pozůstalí chtějí vyvrátit oficiální verzi nehody, že za tragédii mohl pilotem špatně nastavený výškoměr. „Firma, která vykonávala opravy na našich letadlech An-24 a An-26 na to neměla oprávnění. Potvrdila to konstrukční kancelář ANKT Antonov,“ upozorňuje jeden z pozůstalých Ľudovít Orlický.
„Nejde nám o odškodné. Já tam měl syna a chci vědět pravdu,“ dodal Orlický.