Článek
Remorkéry ve středu dopoledne otočily více než 300 metrů dlouhou loď o výtlaku 114 000 tun tak, aby byla připravena na vyplutí na moře. Operace trvala několik hodin.
Krátce po jedenácté dopoledne dva tažné remorkéry vyrazily s Costou Concordií v závěsu na její poslední cestu směrem k Janovu. Pohybují se rychlostí 3,5 km/h.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Costa Concordia se vydala na svoji poslední plavbu.

Costa Concordia opouští ostrov Giglio.
V italském přístavu vzdáleném 350 kilometrů pak čeká těžce poškozené plavidlo sešrotování. Cesta má trvat čtyři dny, záleží ale na dobrém počasí, vlny nesmějí být vyšší než dva a půl metru.
BEZ KOMENTÁŘE: Odtahování Costy Concordie provázely oslavyVideo: Reuters
BEZ KOMENTÁŘE: Costa Concordia se připravuje na svou poslední cestuVideo: Reuters
Minulý týden se vrak podařilo pomocí kesonů zvednout z plošiny, na které ležel poté, co jej v září technici otočili dnem dolů.
Aby byla poškozená Costa Concordia schopna plavby, musel se vrak nadlehčit, aby se zvedl z platformy v hloubce 30 metrů a ponor činil 17,5 metru. Vyprošťovací akce dosud stála asi 1,5 miliardy eur (asi 41 miliard korun).
BEZ KOMENTÁŘE: Časosběrný záznam obracení vraku Costy ConcordieVideo: Reuters
Costa Concordia s více než 4200 lidmi na palubě havarovala v noci na 14. ledna 2012, když se příliš přiblížila pevnině. Po nárazu na útes loď začala nabírat vodu. Při nehodě zemřelo 32 lidí. U soudu se za havárii zodpovídá kapitán lodi Francesco Schettino a několik členů jeho posádky.