Článek
Stráž se o tom, že se děje něco mnohem vážnějšího, dozvěděla až od policie, kterou kontaktoval příbuzný jedné z pasažérek. Žena mu prý řekla, že všude je tma a lidé si oblékají záchranné vesty. "Teprve pak jsme pochopili, že je situace špatná, ale nikdo z Concordie nás do té doby o pomoc nežádal," uvedl de Falco.
Muž se účastnil záchranných operací. Při ztroskotání přišlo o život 32 lidí. Podle de Falca posádka mlčením znemožnila rychlejší záchranu cestujících.
"Zavolala nás policie z Prata. Sdělili nám, že příbuzný jedné z pasažérek je telefonicky informoval, že loď je ponořená do tmy a cestující si navlékli záchranné vesty. To moc neodpovídalo tomu, co jsme se dozvěděli od kapitána Schettina. Proto jsme si pomysleli, že na palubě je to horší, než kapitán vylíčil," vypověděl de Falco.
Připomněl také, že Schettinovi, který už v tu dobu byl na záchranném člunu, nařídil, aby se vrátil a informoval ho, kolik lidí ještě na lodi je. Kapitán se vrátit odmítl a řekl, že je tam asi tak deset pasažérů.
Jenomže z informací posádek vrtulníků vyplynulo, že na palubě bylo na 300 lidí.
Proces se Schettinem začal letos v červenci. Bývalý kapitán je obžalován z několikanásobného zabití z nedbalosti, ze zavinění nehody plavidla a z toho, že loď opustil v době, kdy na palubě ještě byli lidé. Loď vedl příliš blízko k pobřeží, narazil do útesu, který v ní způsobil trhlinu dlouhou 70 metrů. Loď se naklonila a částečně potopila, na místě je dodnes, i když se ji už podařilo narovnat. Odtažena by měla být na jaře.