Článek
U Irska jsou podle momentálního přehledu počasí velké a silné vlny, u francouzského pobřeží je situace podstatně klidnější, píše Bild. Za úsvitu foukal čerstvý západní vítr, který dosahoval v nárazech rychlosti až 35 km/h. Takový vítr působí značné zpěnění vody.
Jachta má za sebou necelých 300 kilometrů, do New Yorku je to dalších více než 5000 kilometrů vzdušnou čarou. Kapitán Malizie Boris Hermann na Twitteru napsal, že noc byla náročná a provázely je silné vlny.
The night was bouncy and rough, but mostly everyone got some sleep. We are trying to find an organisation of space and storage and life.Everything is slow motion: dressing, cooking, etc. All ok so far and we will get used. Pierre&Boris #aracewemustwin#unitebehindthescience pic.twitter.com/LRVLd15eNn
— boris herrmann (@borisherrmann) 15. srpna 2019
„Noc byla drsná a loď s sebou zmítala, ale většinou všichni spali. Snažíme se najít organizaci prostoru a života. Všechno je pomalé: pohyb, oblékání, vaření atd. Zatím je vše v pořádku a my si zvykneme. Pierre a Boris,“ napsal kapitán.
Night one. #unitebehindthescience #aracewemustwin #FridaysForFuture #GretaThunberg pic.twitter.com/hPSQTHcTsK
— boris herrmann (@borisherrmann) 15. srpna 2019
Příštích několik dní by mohlo být vyčerpávajících. Předpověď počasí není totiž příznivá. Plavbu by měly provázet velké vlny, které způsobí v Atlantiku turbulenci. Čím dále se loď dostane na jih, tím snadnější by měla plavba být. S největší pravděpodobností ale posádku sužuje déšť, píše Bild.
Závodní jachta se jménem Malizia německého realitního magnáta Gerharda Senfta je sice velmi rychlá, ale extrémně nepohodlná. Aby bylo plavidlo co nejlehčí, vybavení je minimální. Záchod tvoří kbelík na palubě. Jeho obsah se vylévá přes palubu. Kuchyně kromě jednoho plynového hořáku neexistuje.
Na palubě je kromě kapitána Borise Herrmanna a Grety také její otec Svante, dokumentarista Nathan Grossman a Pierre Casiraghi, syn monacké princezny Caroline, který je jachtařským kolegou kapitána.
Jachta Malizia má karbonový trup a je vybavena solárními panely a podvodními turbínami, které vyrábějí elektřinu potřebnou pro navigaci plavidla a komunikaci. Pro případ nouze je připraven také dieselový motor, který je však nyní zapečetěn.
Thunbergová by se měla dostat podle předpokladů do New Yorku během dvou týdnů. Tam by se měla zúčastnit klimatické konference. V prosinci by se měla účastnit světové klimatické konference v Chile.