Článek
„Bezpečnost to nijak neohrozí. Pokud je ranvej dlouhá, nemusíte brzdit vůbec. Letoun zastaví díky brzdicím klapkám, zpětnému chodu motoru a dalším věcem,“ vysvětlil Prichoďko ruskému zpravodajskému webu Ridus.
Drtivou většinu flotil ruských leteckých dopravců tvoří stroje společností Airbus a Boeing, které kvůli západním sankcím do Ruska přestaly dodávat náhradní díly.
Sankce jsou sankce, návrat turbíny pro Nord Stream do Ruska je nemožný, tvrdí Gazprom

Podle informací britského deníku The Daily Mail dostaly instrukce šetřit brzdy letadel piloti aerolinek S7, Russija, Pobeda a zřejmě také státního Aeroflotu. Řídící letového provozu zase dostali instrukce, aby při řazení a odbavování letadel nechávali pilotům větší prostor a prodlevy, aby nemuseli spěchat s vyklízením ranvejí, a nemuseli proto brzdit.
Díly dojdou tak jako tak
Ani podivné opatření ale situaci nezachrání. Podle odhadů leteckých odborníků budou Rusové – pokud se problém s přerušením dodávek náhradních dílů nevyřeší – už někdy na konci léta nuceni takzvaně kanibalizovat jiné letouny, tedy využívat součástky z jiných, například již vyřazených letadel.