Článek
„Bezpečnost to nijak neohrozí. Pokud je ranvej dlouhá, nemusíte brzdit vůbec. Letoun zastaví díky brzdicím klapkám, zpětnému chodu motoru a dalším věcem,“ vysvětlil Prichoďko ruskému zpravodajskému webu Ridus.
Drtivou většinu flotil ruských leteckých dopravců tvoří stroje společností Airbus a Boeing, které kvůli západním sankcím do Ruska přestaly dodávat náhradní díly.
Podle informací britského deníku The Daily Mail dostaly instrukce šetřit brzdy letadel piloti aerolinek S7, Russija, Pobeda a zřejmě také státního Aeroflotu. Řídící letového provozu zase dostali instrukce, aby při řazení a odbavování letadel nechávali pilotům větší prostor a prodlevy, aby nemuseli spěchat s vyklízením ranvejí, a nemuseli proto brzdit.
Díly dojdou tak jako tak
Ani podivné opatření ale situaci nezachrání. Podle odhadů leteckých odborníků budou Rusové – pokud se problém s přerušením dodávek náhradních dílů nevyřeší – už někdy na konci léta nuceni takzvaně kanibalizovat jiné letouny, tedy využívat součástky z jiných, například již vyřazených letadel.