Článek
Páteční zpráva vyšetřovatelů leteckých nehod z úřadu AAIB uvedla, že jeden z plechových krytů motoru byl špatně upevněn a při startu se uvolnil.
Čtyřicetikilogramový kryt poškodil část křídla, trupu, podvozku a palivové trubky a způsobil požár. Piloti kvůli tomu museli motor vypnout a nouzově přistát se zbylým funkčním, leč přetíženým motorem, za kterým se táhl dým.
Inspektoři také vyzvali výrobce Airbus, aby opět informoval provozovatele o nutnosti zkontrolovat upevnění krytů, které mohou představovat bezpečnostní riziko.
U strojů řady 320/319 došlo k 32 podobným nehodám, kdy se kryty motoru uvolnily za letu a poškodily letadlo.
Už loni Airbus upozornil provozovatele této řady strojů, že je nutné provádět pečlivé kontroly jejich upevnění.
Na palubě letadla letícího do Osla bylo 75 cestujících, kteří museli být evakuováni ze stroje po skluzavkách.