Článek
Oblast pádu mezi Digne a Barcelonnette je velmi obtížně přístupná. Dostat se tam lze jen vrtulníkem. V oblasti je soustředěno na 500 policistů a záchranářů. Úterní havárie Airbusu A320 si vyžádala 150 lidských životů.
Stroj se po dopadu zcela roztříštil. „Všechno je rozdrcené. Největší kusy trosek jsou velikosti malého auta. Nikdo se tam nemůže dostat po zemi,“ řekl AP předseda rady, kraje Alpes-de-Haute-Povence Gilbert Sauvan.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Podle něj jsou trosky na ploše jednoho až dvou fotbalových hřišť, i když se dříve uvádělo, že na ploše dvou čtverečných kilometrů. Popis trosek naznačuje, že se stroj roztříštil až po nárazu plnou rychlostí do země, a ne už ve vzduchu.
Lékař Frédéric Jeanpetit, který se v úterý dostal k troskám mezi prvními, vypověděl, že neviděl žádná celá lidská těla, jen části.
Mezi oběťmi byli především Němci, Španělé a Turci, v letadle ale cestovali i Belgičan, dva Kolumbijci, dva Argentinci a dva Britové, dva Australané, tři Mexičané a Dán. Tři oběti jsou z Kazachstánu a dva jsou Japonci.
Záchranné práce vedle těžko přístupného terénu francouzských Alp ve výšce 2000 metrů nad mořem komplikuje nepříznivé počasí. V noci padal déšť se sněhem a povrch svahu tvořený pískem a kamením je mimořádně kluzký. Podle meteorologů se počasí zlepší ve čtvrtek.
Černá skříňka může odhalit příčinu nehody
Záchranáři také pátrají po druhé černé skříňce. První se podařilo vyzvednout už v úterý, což potvrdil francouzský ministr vnitra Bernard Cazeneuve. Podle většiny zdrojů byla nalezena skříňka, která zaznamenává konverzaci pilotů a zvuky v kabině.
Podle ministra vnitra je poškozená, ale mohou se z ní získat důležité informace. Ráno byla převezena do Paříže a její data budou co nejdříve analyzována.
Stále se hledá skříňka zaznamenávající technické údaje o letu. Některé zdroje uvádějí, že právě tato byla včera odpoledne nalezena.
Černé skříňky by mohly odhalit příčinu tragédie, protože piloti se vůbec nespojili s řídicí věží a neinformovali o žádných problémech, byla to právě řídicí věž, která posádku oslovila, ovšem bez reakce.
Stroj během osmi minut klesl z výšky 11 kilometrů do výšky asi 2000 metrů, pak se rádiové spojení ztratilo. [celá zpráva]
Úterní informace, že piloti vyslali nouzový signál a žádali rychlé přistání na nejbližším letišti, se nepotvrdila.
Spekuluje se, že v kabině mohl klesnout tlak a piloti stihli nastavit nižší letovou hladinu, než ztratili vědomí.
Stroj začal osm minut před pádem prudce klesat rychlostí až 900 metrů za minutu, což je dvakrát více, než je obvyklé, ale A320 může klesat i rychleji. Sestup byl zřejmě řízený.