Článek
Lubitz, jenž podle dostupných informací trpěl psychickými i zrakovými problémy a mohl mít sebevražedné sklony, na internetu hledal způsoby, jak si opatřit kyanid draselný (cyankáli), diazepam a smrtelné kombinace léků.
Podle německých vyšetřovatelů 27letý pilot rovněž ještě den před tragédií z 24. března do vyhledávače svého počítače zadal pojem „living will", což je předem sepsaný projev vůle ohledně léčebného postupu v situaci, kdy už vážně nemocný člověk není schopen komunikovat s lékaři.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Francouzský prokurátor Brice Robin ve čtvrtek oznámil, že Lubitz měl potíže se zrakem a obával se, že o něj zcela přijde nebo že problémy s viděním ohrozí jeho zaměstnání. V posledních pěti letech do březnové nehody Airbusu A320 ve francouzských Alpách se obrátil na 41 lékařů, včetně několika psychiatrů. [celá zpráva]
Lubitz podle vyšetřovatelů využil před nehodou odchodu kapitána na toaletu, v kokpitu se zamkl a zahájil klesání, které skončilo nárazem letadla do hor. Všech 150 lidí na palubě letounu směřujícího z Barcelony do Düsseldorfu zahynulo.
První pohřby
V úterý začal převoz ostatků obětí z Marseille do zemí, odkud pocházely. Těla desítek německých obětí dorazila do vlasti ve středu a v pátek se mají konat první pohřby. V pondělí má do Španělska odletět speciál s rakvemi španělských obětí neštěstí.
Vyšetřující soudci by mohli obvinit Germanwings, potažmo její mateřskou firmu Lufthansa, z neúmyslného zabití všech lidí na palubě. Učinit by tak mohli v případě, že se dostatečně prokáže její odpovědnost a liknavý přístup k lékařskému dohledu nad piloty.