Hlavní obsah

Pětiletá dívka se utopila na Concordii, protože ji nepustili do záchranného člunu

Příběh, ze kterého mrazí, odhaluje čerstvá dokumentace tragických událostí na výletní lodi Costa Concordia. Jediné dítě mezi 32 oběťmi, pětiletá dívenka Dayana Arlottiová, zemřela proto, že ji spolucestující odmítli pustit do záchranného člunu, vyplývá ze zprávy, která popisuje smrt každé z obětí. Spolu s dívkou zemřel i její otec William. O dokumentu píše britský list Daily Mail.

Foto: Max Rossi , Reuters

Lidé relaxují na pobřeží na dohled vraku.

Článek

Loď Costa Concordia ztroskotala loni v lednu, když kapitán Francesco Schettino najel u toskánského ostrova Giglio na skálu, která do trupu udělala velkou díru.

Dayana a její otec se snažili najít volné místo v záchranném člunu na levoboku. Nikdo jim ale žádné nenabídl. Člen posádky je naopak poslal na palubě na pravobok, ale když se tam snažili dostat, loď se převrátila právě na pravou stranu. Oba spadli do zaplavené části lodi a utonuli.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

Matka čeká na pětiletou dceru, která je na seznamu pohřešovanýchVideo: Reuters

Jejich trýznivý příběh je součástí 60stránkové dokumentace, s jejíž pomocí chtějí vyšetřovatelé dostat kapitána Schettina před soud. Viní ho z neúmyslného zabití a opuštění lodi.

Kdo se obětoval pro ostatní, utonul

Dokument uvádí také stovky případů cestujících a členů posádky, kteří utrpěli zranění, nebo těch, kdo po neštěstí trpěli nespavostí a post-traumatickou stresovou poruchou.

Mezi dalšími, kdo na Concordii přišli o život, byl třicetiletý Girolamo, bubeník z Bari. Na své první plavbě coby člen posádky prokázal neobyčejnou odvahu, když se vzdal svého místa na záchranném člunu pro život dítěte. Zaplatil za to ale nejvyšší cenu, utopil se.

Foto: Giampiero Sposito , Reuters

Tanker Elba u boku vraku výletní lodi Costa Concordia.

Nevěstě Marii D'Intronové, jež nastoupila se svým ženichem a dalšími příbuznými, kteří slavili zlatou svatbu, se podařilo dostat na člun. Byla ale nucena vrátit se na palubu, protože záchranný člun se příliš nakláněl k jedné straně a hrozilo, že může spadnout do moře. Také ona přišla nakonec při havárii o život.

Tragédie po třech hodinách plavby

Kapitán Schettino měl měnit kurs lodi tak, aby se plavil v blízkosti malebného pobřeží ve snaze zapůsobit na cestující, posádku i místní, kteří čekali na ostrově.

Přes 4000 pasažérů bylo v době nehody na palubě teprve tři hodiny od chvíle, co loď opustila přístav a zahájila středomořskou plavbu.

Předběžné slyšení bylo stanoveno na 15. dubna.

Výběr článků

Načítám