Článek
Loď Costa Concordia ztroskotala loni v lednu, když kapitán Francesco Schettino najel u toskánského ostrova Giglio na skálu, která do trupu udělala velkou díru.
Dayana a její otec se snažili najít volné místo v záchranném člunu na levoboku. Nikdo jim ale žádné nenabídl. Člen posádky je naopak poslal na palubě na pravobok, ale když se tam snažili dostat, loď se převrátila právě na pravou stranu. Oba spadli do zaplavené části lodi a utonuli.
Jejich trýznivý příběh je součástí 60stránkové dokumentace, s jejíž pomocí chtějí vyšetřovatelé dostat kapitána Schettina před soud. Viní ho z neúmyslného zabití a opuštění lodi.
Kdo se obětoval pro ostatní, utonul
Dokument uvádí také stovky případů cestujících a členů posádky, kteří utrpěli zranění, nebo těch, kdo po neštěstí trpěli nespavostí a post-traumatickou stresovou poruchou.
Mezi dalšími, kdo na Concordii přišli o život, byl třicetiletý Girolamo, bubeník z Bari. Na své první plavbě coby člen posádky prokázal neobyčejnou odvahu, když se vzdal svého místa na záchranném člunu pro život dítěte. Zaplatil za to ale nejvyšší cenu, utopil se.
Nevěstě Marii D'Intronové, jež nastoupila se svým ženichem a dalšími příbuznými, kteří slavili zlatou svatbu, se podařilo dostat na člun. Byla ale nucena vrátit se na palubu, protože záchranný člun se příliš nakláněl k jedné straně a hrozilo, že může spadnout do moře. Také ona přišla nakonec při havárii o život.
Tragédie po třech hodinách plavby
Kapitán Schettino měl měnit kurs lodi tak, aby se plavil v blízkosti malebného pobřeží ve snaze zapůsobit na cestující, posádku i místní, kteří čekali na ostrově.
Přes 4000 pasažérů bylo v době nehody na palubě teprve tři hodiny od chvíle, co loď opustila přístav a zahájila středomořskou plavbu.
Předběžné slyšení bylo stanoveno na 15. dubna.