Článek
Takový tarif by měl podle deníku Le Figaro platit v centrálních částech metropole, zatímco v okrajových čtvrtích půjde o 12 eur (293 Kč) za hodinu. Na SUV se chystané zdražení zaměřuje proto, že jde o rozměrná vozidla se silnými motory, které se nejen větší měrou podílejí za znečišťování ovzduší, ale působí prý i problémy z hlediska „spravedlivého využití veřejného prostoru“.
Záměr radnice musí ještě schválit obyvatelé Paříže v referendu, které se uskuteční 4. února. „Toto hlasování bude signálem pro výrobce automobilů. Jejich tažení za zisky, které se projevuje produkcí stále větších, dražších a na spotřebu náročnějších vozů, ohrožuje naši ekologickou transformaci,“ uvádí se v prohlášení radnice, v jejímž čele stojí socialistka Anne Hidalgová.
Podle médií lze očekávat, že plebiscit plány radnice posvětí. Opatření se totiž nemá týkat Pařížanů, ale pouze návštěvníků metropole. Zvýšený tarif by neměl platit také pro řidiče se zdravotním postižením, živnostníky a pracovníky pečovatelských služeb. Bezplatné parkování pro všechny vozidla má zůstat zachované v nočních hodinách a o nedělích.
Koloběžky už vymizely
Hlasování v ohlášeném referendu bude možné jen osobně. S možností vyjádřit názor online nebo dopisní formou radnice nepočítá.
Za stejných podmínek rozhodli obyvatelé Paříže v dubnovém referendu o zákazu elektrických koloběžek. Účast na plebiscitu byla velmi nízká, ale hlasování bylo i přesto platné a od září koloběžky z pařížských ulic zcela vymizely.