Článek
„Majitelé SUV mohou od 1. ledna očekávat, že budou za parkování v Paříži platit vyšší poplatky,“ uvedla radnice francouzské metropole bez dalších podrobností. Podobná opatření, tedy zvýšení poplatků za parkování na základě hmotnosti vozidla, chystají také radnice v Lyonu a Grenoblu.
Jak se ceny za parkování budou lišit, nebylo zveřejněno.
Podle statistik se počet SUV v metropoli za poslední čtyři roky zvýšil o 60 procent a nyní tvoří 15 procent z 1,15 milionu osobních vozidel, která každý večer v Paříži parkují, informoval The Guardian.
„SUV se do městského prostředí nehodí,“ řekl David Belliard, náměstek pařížské starostky Anne Hidalgové zodpovědný za politiku veřejného prostoru a mobility. „Nejsou zde žádné polní cesty, žádné horské silnice. SUV jsou v Paříži naprosto zbytečná. Ba co hůř – jsou nebezpečná, těžkopádná a na jejich výrobu se spotřebuje příliš mnoho zdrojů,“ dodal.
Parkovné podle uhlíkových emisí. Nový trend v části Londýna
„To je pěkná hloupost,“ reagoval Pierre Chasseray, mluvčí sdružení na ochranu řidičů „40 millions d’Automobilistes“ podle webu auto-moto.com Počet SUV podle něj stoupl, protože si je kupují početnější rodiny, aby nahradily osobní vozy, kterých by musely mít víc. „Jsou to rodinná vozidla, která lidé používají na cesty na víkend nebo na dovolenou,“ dodal s tím, že opatřením se radnice podbízí „nepatrné menšině městské populace, která se rozhodla udělat z SUV symbol boje proti znečištění“.