Článek
„Musíme přemýšlet dál za dnešní úroveň techniky, musíme myslet na příští desetiletí a na ovládání ze země,“ prohlásil na tiskové konferenci šéf DFS Klaus-Dieter Scheurle. „Pasažéři by přistáli na jiném letišti, ale přistáli by bezpečně,“ uvedl podle Wirtschafts Woche k tomu, jak by mohla tato technika fungovat, pokud by se někdo pokusil zmocnit letadla.
Při vyvíjení takového systému by podle DFS bylo možné navázat na výsledky výzkumného projektu EU z let 2006 až 2009, který se takovou možností zabýval.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Scheurle uvedl, že by stroj mohl být buď ovládán na dálku ze země, nebo ze stíhačky, která by se k němu přiblížila.
A nešlo by jen o případ únosu, ale také o řešení podobné tragédie, jaká se stala v roce 2005, kdy cestující i posádka kyperského Boeingu 737 upadli do bezvědomí a stroj před havárií pokračoval v letu na autopilota. [celá zpráva]
Scheurle dodal, že při vývoji takovýchto programů nesmějí být žádná tabu a omezení.
Už po teroristických útocích z 11. září 2001 EU zahájila projekt Sofia (Safe automatic flight back and landing of aircraft). Během něj se v simulátoru testovaly možnosti ovládání uneseného letadla ze země. Programu se zúčastnilo několik národních úřadů řízení letového provozu a leteckých firem.