Článek
Zranění čtyř dělníků televizi Rusijja 24 potvrdil guvernér Murmanské oblasti s tím, že čtyři pracovníky loděnic se podařilo vylovit z vody s omrzlinami a po pátém záchranáři stále pátrají.
Za nehodu podle loděnice může výpadek elektřiny, kvůli kterému se dok nezaplavil vodou "normálně", ale nepředvídatelně a rychle se potopil. Asi 60 dělníků se z něj podařilo evakuovat, čtyři pracovníky, vytažené z vody, hospitalizovali. Jeden z nich je podle lékařů ve vážném stavu. Po pohřešovaném pátrají potápěči.
Letadlovou loď po vyplutí z doku odtáhly remorkéry do loděnice, kde má podstoupit další opravy. Při nehodě prý neutrpěla vážnější újmu, padající jeřáb podle loděnice poškodil část trupu, ale nezasáhl žádné "životně důležité" zařízení.
Loděnice podle agentury TASS budou požadovat úhradu škody od majitele potopeného doku, což je podnik patřící ropnému koncernu Rosněfť. Loď totiž nebyla pojištěna a pád sedmdesátitunového jeřábu podle šéfa loděnic Alexeje Rachmonova způsobil "díru o rozměrech čtyři krát pět metrů". Škoda je ale podle něj relativně nevelká, půjde rychle napravit a termín ukončení oprav by neměl být nijak ohrožen.
Jediná své třídy
Admirál Kuzněcov je jediná loď své třídy, protože sesterská loď Varjag nebyla nikdy dostavěna a byla prodána do Číny. Admirál Kuzněcov se původně po světových mořích plavil pod názvem Leonid Brežněv.
Modernizace plavidla začala v září v armádních loděnicích v Murmansku a dokončena měla být v roce 2020. Loď má dostat nové motory, nová bude i startovací a přistávací dráha. Modernizací projde také výzbroj: zastaralé raketové komplexy Granit nahradí novější Kalibr, které budou osazeny raketami s plochou dráhou letu Oniks a Cirkon.
Admirál Kuzněcov bude základnou pro těžké stíhací letouny Su-33 a lehké MiG-29.