Článek
Členové kontrolního výboru v čele s jeho předsedkyní Ingeborg Grässleovou se svezli metrem i úzkokolejkou. Při výstavbě čtvrté linky budapešťského metra mělo dojít k masivnímu úniku evropských financí a podobně se tak mělo stát i v případě úzkokolejky.
Podle kritiků neměla výstavba úzkokolejky žádný význam, kromě toho, že obě obce spojuje osoba současného předsedy vlády. Z eurofondů spolykala dva milióny eur (52,16 mil. korun).
Pro nízký zájem veřejnosti jezdí železnice od září pouze po čtrnácté hodině, ale členové výboru mohli využít speciálně vypravenou soupravu, s níž si vyzkoušeli 35minutovou jízdu z Alcsútdobozu do Felcsútu. „Vidíme, že funguje,“ stručně zhodnotila Grässleová podle serveru hvg.hu.
Recesisté: Na řadě je kosmodrom
Delegaci vítala ve Felcsútu skupinka maďarských opozičních poslanců s transparentem v angličtině „Krádeží peněz z evropských daňových poplatníků se Viktor Orbán stal nejbohatším Maďarem. Zloděj je Orbán, ne Maďaři!”.
Trať zahájila provoz loni v dubnu. Měla se stát turistickou atrakcí, ale zájem o jízdu vlakem mezi dvěma obcemi je nepatrný. Ve Felcsútu už stojí moderní fotbalový stadión, který postavily firmy těsně propojené se současnou vládou.
Recesistická Strana dvouocasého psa plánuje ve Felcsútu vybudování prvního maďarského kosmodromu.