Článek
Americký představitel z úřadu pro meteorologii a oceánografii NOAA řekl, že signál zachytily satelity několik minut poté, co letoun na trase z Paříže do Káhiry zmizel z obrazovek.
Egyptská Státní informační služba uvedla na svých stránkách, že vyšetřovatelé „přijali zprávy ze satelitů naznačující příjem nouzového signálu z polohového majáku nehody ELT“. Souřadnice byly použity ke zúžení prohledávané oblasti, kde se pátrá po troskách a černých skříňkách.
KOMENTÁŘ DNE: | |
---|---|
Očima Saši Mitrofanova: Srážka aligátora s čápem |
Airbus zmizel z radarů 19. května ve 2:29 ráno. Nouzový maják nehody začal vysílat ve 2:36. Signál zachytilo pět satelitů. Jeho zaznamenání spustilo poplach na pozemní stanici na Kypru.
Místo nehody je nyní známo s odchylkou pěti kilometrů. Nyní se pátrá v oblasti vzdálené 290 kilometrů severně od egyptského pobřeží.
Vyšetřovatelé potřebují především vyzvednout černé skříňky. Údaje z nich by napomohly zjistit příčinu pádu letounu. Zatím je jen známo, že čidla na toaletě a v kabině před pádem zaznamenala kouř a také nárůst teploty na sklech v kabině.
Zmizení egyptského letadla:
Typ letounu: Airbus A320
Společnost: EgyptAir, let MS 804
Trasa: Paříž - Káhira
Počet lidí na palubě: 66
Start z Paříže: 19. května ve 23:09 z letiště Charlese de Gaulla
Plánovaný přílet: 3:15
Vstup do řeckého vzdušného prostoru: 1:24
Automatické hlášení ARCARS o kouři na toaletě: 2:26
Marná snaha o navázání rádiového spojení: 2:27
Čas zmizení z radarů: 2:29
Poslední automaticky vyslaný signál ARCARS: 2:29 (selhání systému ovládání)
Nouzový signál z polohového majáku nehody ELT: 2:36
Místo: 290 km severně od egyptského pobřeží
Egypt a Francie podepsaly dohodu se dvěma francouzskými společnostmi na podmořský průzkum. Jedna se zaměřuje na zachycení signálu z černých skříněk, druhá na jejich vyzvednutí. Signály černé skříňky vysílají ještě čtyři až pět týdnů po havárii.