Hlavní obsah

Německé vlaky jely ve chvíli čelní srážky 100 km/h, deset mrtvých a přes 100 zraněných

Bad Aibling
Aktualizováno

Při vlakovém neštěstí v Bavorsku nedaleko Mnichova zahynulo v úterý nejméně deset lidí a víc než 100 dalších bylo zraněno, uvedla policie. Ministr dopravy řekl, že vlaky v době, kdy se srazily, jely rychlostí 100 km/h. Strojvedoucí zřejmě nestihli včas brzdit, protože protijedoucí soupravu zahlédli až na poslední chvíli.

Foto: Peter Kneffel, ČTK/AP

Letecký pohled na místo srážky dvou vlaků u Bad Aiblingu

Článek

Poslední počty obětí a zraněných zveřejněné německou policií potvrdily deset  mrtvých, stále se pohřešuje jeden člověk, který měl ve vlaku také jet. Osmnáct cestujících bylo zraněno vážně, 90 dalších lidí má lehká poranění.

Mezi oběťmi jsou podle policie i dva strojvedoucí a dva průvodčí.

Mnichovská transfuzní stanice vyzvala obyvatele, aby darovali krev. V prohlášení na svém webu uvedla, že potřeba životně důležitých krevních konzerv je akutní, uvedla ČTK.

Foto: Peter Kneffel, ČTK/AP

Letecký pohled na místo srážky dvou vlaků u Bad Aiblingu

Foto: Michael Dalder, Reuters

Záchranáři v bavorském Bad Aiblingu, u něhož se čelně srazily dva osobní vlaky.

Příčina nehody dosud není známá. Vlaky se čelně srazily asi v 6:45 hod. v zatáčce nedaleko čistírny odpadních vod u Bad Aiblingu, zhruba 60 kilometrů jihovýchodně od Mnichova.

„Zřejmě došlo ke špatné koordinaci mezi stanicemi, ze kterých vlaky vyjížděly. Přesná příčina (havárie) ale teprve musí být určena,“ řekl bavorský ministr vnitra Joachim Herrmann.

„Jsme tou nehodou otřeseni. Naše myšlenky jsou s rodinami obětí a zraněných,“ prohlásil šéf společnosti Deutsche Bahn Rüdiger Grube.

Vlaky se srazily na trati z Holzkirchenu do Rosenheimu. Jezdí na ní soupravy Meridian soukromého dopravce Bayerischen Oberlandbahn.

Stokilometrová rychlost

Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt na tiskové konferenci uvedl, že vlaky v místě střetu jely zhruba stokilometrovou rychlostí. Narazily do sebe podle všeho, aniž by strojvůdci stačili včas brzdit, dodal Dobrindt.

Tuto teorii potvrdil i starosta Bad Aiblingu Felix Schwaller. Strojvedoucí podle něj v zatáčce přes stromy neviděli blížící se protijedoucí vlak, a tak nedokázali dostatečně dopředu zareagovat.

Dobrindt doplnil, že trať byla vybavena zabezpečovacím zařízením, které má automaticky zastavit vlaky, pokud se dostanou na společnou kolej. Německé dráhy DB, které trať spravují, uvedly, že zhruba před týdnem se zde uskutečnila technická kontrola zabezpečovacího zařízení. Prověrka žádné problémy neodhalila, řekl Klaus-Dieter Josel z DB.

Vyšetřovatelé doufají, že jim příčiny havárie pomůžou objasnit černé skříňky z vlaků. Skříňky už objevili.

Foto: Josef Reisner, ČTK/AP

Záchranáři vyprošťovali mrtvé a zraněné pět hodin.

Foto: Michael Dalder, Reuters

Záchranáři vyprošťují zraněného po srážce vlaků.

Na místě zasahovaly stovky zdravotníků a hasičů. Na nedaleké louce přistálo osm vrtulníků. Na místo byli povoláni i záchranáři z rakouského Innsbrucku a Salcburku.

„Nikdy jsem neviděla tolik sanitek na jednom místě,“ popsala reportérka rozhlasové stanice Bayerischer Rundfunk Dagmar Drill-Glassová.

Český generální konzulát v Mnichově ČTK sdělil, že nemá informace o tom, že ve vlacích cestovali Češi.

Související témata:

Výběr článků

Načítám