Článek
„Nedokážu si představit scénář dekomprese,” řekl Jouty. „Nemohu potvrdit, že posádka byla při vědomí,” odpověděl na další dotaz.
Otázka, zda na palubě vznikla dekomprese, či nikoli, je klíčová pro rekonstrukci, jak vypadaly poslední chvíle obětí letu 4U9525 německé společnosti Germanwings z Barcelony do Düsseldorfu. Pokud by došlo v kabině k prudkému poklesu tlaku, posádka i cestující by ztratili rychle vědomí. Tomu by zatím odpovídala skutečnost, že piloti po celou dobu klesání z letové hladiny téměř 12 tisíc metrů, které trvalo osm minut, nevyslali nouzový signál.
Jouty uvedl, že na záznamech z první nalezené černé skříňky, kterou je tzv. CVR (Cockpit Voice Recorder) jsou slyšet hlasy, ale zda byly slyšet až do chvíle nárazu, neupřesnil.
„Máme digitální audionahrávku. Nemáme informace, že by byla poškozena,” dodal. Analýza dat ale podle něj potrvá týdny.
Důležitou informací podle něj je, že letadlo letělo až do konečného nárazu v horách a neexplodovalo už za letu.
Vyšetřovatel popřel nález druhé skříňky
Jouty zároveň popřel nález druhé černé skříňky, jíž má být záznamník letových parametrů FDR (Flight Data Recorder) registrující výšku letu, rychlost či stav palubních přístrojů. O nálezu hovořil o několik okamžiků dříve francouzský prezident Francois Hollande, podle nějž bylo nalezeno pouzdro záznamníku.
První informace o údajném nálezu druhé černé skříňky přinesl server AirLive.net. Podle něj je zařízení značně poškozeno a navíc z něj vypadla paměťová karta. „Druhá černá skříňka byla také nalezena, ale nadále se hledají potřebné indicie,“ komentoval to Hollande.
Na palubě při pádu ve Francouzských Alpách zahynulo 144 pasažérů a šest členů posádky.
Havárie airbusu Germanwings je nadále nejasná
Příčiny úterního pádu airbusu německých nízkonákladových aerolinek Germanwings se 150 lidmi na palubě nadále nejsou známé, jasno do případu by mohla vnést analýza nalezené první černé skříňky, kterou je záznamník hovorů.
Doposud je známo to, že Airbus A320 nad Francií začal náhle klesat z cestovní hladiny takřka 12 000 metrů nad mořem do dvou tisíc metrů, kde narazil do hor. Piloti nevyslali žádný nouzový signál, to učinilo francouzské řízení letového provozu.
Aerolinky prozatím upřesnily národnost lidí na palubě, seznam ale není konečný. Šéf aerolinek Germanwings Thomas Winkelmann řekl, že na palubě bylo podle aktuální bilance 72 Němců a 35 Španělů, osudným spojem letěli i občané Austrálie, Spojených států, Británie či Íránu. Češi na palubě podle všeho nebyli.