Článek
Opakovanými blokádami UNAS v uplynulých týdnech protestovala proti levné ukrajinské konkurenci a proti tomu, že ukrajinští autodopravci nemusejí mít povolení na jízdy do Evropské unie.
Ukončení protestu UNAS zdůvodnila výzvou bezpečnostních složek k tomuto kroku. Šéf UNAS Stanislav Skala už přes den tvrdil, že protestní akci nelze udržet, a v této souvislosti zmiňoval tlaky z ukrajinské strany. Podle něj na ukrajinské straně společné hranice čekalo 2000 kamionů. Hraniční přechod Vyšné Nemecké/Užhorod je jediným silničním spojením pro kamiony mezi Slovenskem a Ukrajinou.
UNAS ve čtvrtek nejprve informovala o tom, že zmírnila blokádu hranice, když přes ni začala pouštět dva kamiony za hodinu. Na hranicích protestovala už v uplynulých týdnech.
Větší slovenské sdružení dopravců Česmad Slovakia se k protestu UNAS nepřipojilo.
Po listopadovém začátku protestů polských autodopravců na polsko-ukrajinské hranici začali řidiči kamionů ve větším počtu využívat zmíněný slovensko-ukrajinský hraniční přechod, u kterého se začaly vytvářet dlouhé kolony nákladních aut.
Slovenským, polským ani maďarským autodopravcům se nezamlouvá výjimka, na jejímž základě ukrajinští dopravci nemusejí mít do konce prvního pololetí příštího roku povolení k vjezdu do EU. Stěžují si, že ukrajinská konkurence nemá tak vysoké náklady jako dopravci se sídlem v Unii a že ukrajinské dopravní firmy jim začaly brát zakázky na přepravu zboží i v rámci EU.