Hlavní obsah

Na polsko-ukrajinské hranici se kvůli protestu utvořily až 28kilometrové kolony

Fronty kamionů čekajících na polsko-ukrajinské hranici na vpuštění na Ukrajinu na hraničních přechodech Dorohusk-Jahodyn a Hrebenne-Rava Ruska dosáhly ve středu délky až 28 kilometrů. Informovala o tom agentura PAP.

Foto: Profimedia.cz

Kolona kamionů na polsko-ukrajinských hranicích

Článek

Kolony způsobila protestní blokáda polských autodopravců kvůli údajně nespravedlivé ukrajinské konkurenci.

„Kolony kamionů čekajících na hraničním přechodu Dorohusk končí v obci Janów, která se nachází 28 kilometrů od Dorohusku,“ řekla odpoledne PAP mluvčí chelmské policie Ewa Czyžová. „A dál rostou,“ dodala.

Nákladní automobily čekající na hraničním přechodu Hrebenne musí čekat zhruba 90 hodin, protože v koloně je asi 900 těžkotonážních vozidel, uvedla celní správa v Lublinu.

Ruského rapera nepustili do polského letadla. V pohodě, Ukrajinci našimi zvěrstvy trpí víc, reagoval

Válka na Ukrajině

Kolona před přechodem Hrebenne dosahuje do města Zatyle, které je přibližně 13 kilometrů od hranic.

Protestující vpouštějí jeden kamion za hodinu z Ukrajiny do Polska a tři či více kamionů z Polska na Ukrajinu, uvedl PAP.

„Nákladní vozy převážející humanitární pomoc, potraviny a palivo už nejsou z blokády vyňaty,“ řekla také Czyžová. „Tato vozidla musí také čekat ve frontě,“ dodala. Autobusy mohou přes hranici projíždět bez zdržení.

Polští autodopravci, kteří protest zahájili v pondělí, požadují opětovné zavedení povinných povolení pro autodopravce z Ukrajiny, s výjimkou těch, kteří převážejí humanitární a vojenskou pomoc.

Počty licencí přitom mají být omezeny na stav před ruskou invazí na Ukrajinu. Dopravci si podle agentury Reuters stěžují také na to, že společnosti z Ruska nebo Běloruska zakládají v Polsku firmy.

Mezi jejich požadavky patří také zákaz činnosti dopravních společností s kapitálem v zemích mimo Evropskou unii.

Ukrajinský vicepremiér Oleksandr Kubrakov v pondělí uvedl, že podle Kyjeva blokování hranic poškozuje zájmy a ekonomiky obou zemí.

„Ovlivňuje to také fungování tras solidarity, které měly za cíl vyvážet ukrajinské zemědělské produkty,“ dodal.

Takzvané trasy solidarity jsou alternativní logistické trasy, které umožnila EU na podporu vývozu ukrajinských produktů, jejž narušila ruská invaze do země a blokáda ukrajinských černomořských přístavů Ruskem.

Polsko-ukrajinské obchodní vztahy přitom v posledních měsících zkomplikoval spor o dovoz ukrajinského obilí a dalších zemědělských produktů.

Polsko popřelo, že vydává Kyjevu Ukrajince, kteří uprchli před mobilizací

Válka na Ukrajině

Výběr článků

Načítám